Z zewnątrz nowy Beetle różni się od poprzednika spłaszczonym dachem, mocniej nadmuchanymi nadkolami, przesuniętą ku tyłowi przednią szybą oraz bardziej kanciastym tyłem. Nadwozie, zaprojektowane pod okiem Waltera da Silvy i Klausa Bischoffa, nie jest już tak delikatne i obłe jak w modelu z 1998 roku. Nowy Beetle dojrzał, a jego sylwetce odnaleźć można nawiązania do dynamicznego, studyjnego Ragstera zaprezentowanego pięć lat temu w Detroit.
Nowy Garbus produkowany jest w meksykańskich zakładach w Puebla. Pierwsze egzemplarze "chrząszcza" opuściły fabrykę 15 lipca. W zakładach, które zatrudniają 15 tys. osób, powstaje również nowa Jetta i amerykańska wersja Golfa Varianta (wcześniej także poprzedni New Beetle oraz oryginalny Garbus). Prasowa prezentacja modelu miała miejsce właśnie w Meksyku. Poniżej znajdziecie film z pierwszych jazd nowym modelem.
W Polsce, podstawowa wersja nowego Garbusa z 1,2-litrowym benzyniakiem TSI o mocy 105 koni i ręczną skrzynią kosztuje 68 990 zł. Za mocniejszy wariant Beetla z 2-litrowym TSI o mocy 200 KM połączonym z sześciobiegową skrzynią DSG trzeba zapłacić przynajmniej 101 990 zł. Co znajduje się na liście wyposażenia standardowego? Między innymi dzieloną tylną kanapę, 4 poduszki powietrzne, ABS i ESP, wspomaganie kierownicy, klimatyzację manualną, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, tempomat, centralny zamek, radio CD/mp3 oraz stalowe obręcze o średnicy 16 cali. Szczegóły wyposażenia bogatszych wersji znajdziecie w artykule Volkswagen Beetle od 68 990 zł .
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: