BMW 5 na nowy sezon

W rok modelowy 2012 BMW serii 5 wjeżdża z odświeżoną listą silników

Pod maskę BMW 520i oraz 528i trafi 4-cylindrowy, turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 2 litrów w dwóch wersjach mocy. Słabsza z nich generuje 184 KM przy 5000 obr./min i maksymalny moment 270 Nm, dostępny w zakresie 1250-4250 obr./min. Efekt? 7,9 s do setki, prędkość maksymalna 226 km/h oraz średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km. Mocniejszy wariant osiąga moc 245 koni przy 6500 obr./min i moment 350 Nm od 1250 do 4800 obr./min. Na przyspieszenie do setki potrzebuje 6,2 s, rozpędza się do 250 km/h i również zużywa średnio 6,8 l/100 km. Przynajmniej według producenta.

Obydwie odmiany występują z 6-stopniową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem, który wydłuża czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,1 s; mocniejsza dostępna jest także z napędem na cztery koła xDrive.

Sercem BMW 520d Efficient Dynamics będzie 2-litrowy turbodiesel, połączony z mechaniczną skrzynią o 6 przełożeniach. Motor legitymuje się mocą 184 koni przy 4000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm w przedziale 1750-2750 obr./min. Rozpędza on niemiecką limuzynę do setki w 8,2 s, pozwala na uzyskanie prędkości 231 km/h i życzy sobie średnio 4,5 l/100 km (wersje z 6-stopniową skrzynią ręczną i 8-biegowym automatem pozbawione pakietu ED: 5 l/100 km).

Zrób zdjęcie i wygraj komplet opon!

Jeszcze jakieś nowości? BMW 525d z 2-litrowym turbodieslem R6 ma teraz 218 koni, o 13 więcej niż poprzednia wersja. Taki sam przyrost mocy, do 258 KM, odnotowało 530d z turbodieslem R6 o pojemności 3 litrów. Najmocniejsze 535d (również turbodiesel R6) generuje 313 koni. Każda z wersji występuje z napędem na cztery koła xDrive, podobnie jak benzyniaki 535i oraz 550i.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M5 (E60) - TEST

BMW M5 (E34) - GALERIA

BMW M5 - ogłoszenia

Więcej o: