Łóżko rozkładane we wnętrzu auta, sypialnia w namiocie chowanym w dachu, przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia, indywidualne fotele i mniejsza lub większa zabudowa kabiny. Volkswagen California nowej generacji to elastyczny kamper dostępny już w polskim konfiguratorze. Auto jest oferowane w pięciu wersjach wyposażenia, przy czym każda jest dopasowana do zaspokajania innych wymagań i sytuacji życiowych.
Nowa California bazuje na dłuższej wersji nadwozia Volkswagena Multivana. Długość kampera wynosi 5173 mm (poprzednik: 4904 mm); szerokość bez lusterek zewnętrznych to 1941 mm (poprzednik: 1904 mm). Wysokość wynosząca 1990 mm z opuszczonym dachem jest identyczna jak w poprzedniku. Rozstaw osi wynoszący 3124 mm zapewnia więcej miejsca na pokładzie niż w poprzedniku.
Nowa California jest dostępna w wersjach: Beach (6 miejsc), Beach Tour (5 miejsc), Beach Camper (5 miejsc z mini-kuchnią z tyłu), Coast i Ocean (4 miejsca, pełny aneks kuchenny po stronie kierowcy). Każda zawiera unoszony dach w standardowym wyposażeniu z podnoszonym łóżkiem o wymiarach 2054x1137 mm. Okna pojazdu wyposażono w moskitiery. W standardzie znajduje się też m.in. bagażnik rowerowy oraz hak holowniczy. Nowością są także indywidualne fotele zamiast tylnej kanapy. Siedzenia można ustawić niezależnie zgodnie z osobistymi preferencjami.
California łączy w sobie funkcje uniwersalnego busa i wielofunkcyjnego kampera. Dzięki nowej architekturze po raz pierwszy w historii wszystkie odsłony modelu California są standardowo wyposażone w przesuwane drzwi po obu stronach pojazdu. Takie rozwiązanie daje jeszcze większą wszechstronność i więcej możliwości użytkowania. Również po raz pierwszy, obie strony pojazdu mogą być używane podczas postoju na kempingu jako taras na świeżym powietrzu. By chronić się przed deszczem lub zbyt dużym nasłonecznieniem, opcjonalnie zamówić można markizy na obie strony nadwozia.
Auto wykorzystuje jeden z trzech różnych rodzajów napędu, które można łączyć ze wszystkimi pakietami wyposażenia i które są sprzężone zawsze z automatyczną skrzynią biegów. Podstawowym silnikiem jest czterocylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o mocy 150 KM. Kolejny turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI) wytwarza moc 204 KM. Na szczycie oferty postawiono hybrydę typu plug-in opartą na silniku 1.5 TSI evo2 (eHybrid) o mocy 245 KM. Silniki TDI i TSI są łączone z napędem na przednią oś. Napęd eHybrid oferuje układ napędu na cztery koła 4MOTION.
Californię skonfigurowaną według własnych preferencji można zamówić w jednym z salonów dealerskich marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Podobnie jak pozostałe oferowane modele marki, również ten model objęty jest aż 5-letnią, fabryczną gwarancją, w tym pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów (maksymalny całkowity przebieg 250 000 km). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.