Volkswagen podał ceny. Tyle kosztuje w Polsce nowy Transporter i Caravelle

Na polskim rynku debiutuje zupełnie nowy Volkswagen Transporter i Volkswagen Caravelle. Pojazdy kolejnej generacji oferują więcej miejsca, większą ładowność i większą maksymalną masę holowanej przyczepy. Ceny wersji dostawczej startują od 154 770 zł netto, a osobowej od 191 020 zł netto.

Siódma generacja Volkswagena Transportera wjechała na rynek motoryzacyjny. Auto w wersji Furgon skoncentrowane jest na przewożeniu ładunku. To model dla profesjonalistów, szukających samochodu do codziennej pracy. W osobowej wersji auto nazywa się Caravelle. Dziewięciomiejscowa odsłona została zaprojektowana z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus. Auta są dostępne w wersjach nadwozia z wydłużonym rozstawem osi, a także jako wszechstronne wersje uterenowione o nazwie PanAmericana. 

Zobacz wideo

2025 Transporter i Caravelle - cena w Polsce

Ceny Nowego Transportera w wersji Furgon rozpoczynają się od 154 770 zł netto (wersja 150 KM, manualna skrzynia biegów, rozstaw osi 3100 mm). Ceny Caravelle rozpoczynają się od 191 020 zł netto (wersja 150 KM, manualna skrzynia biegów, rozstaw osi 3100 mm). Pojazdy można konfigurować na stronie internetowej i składać na nie zamówienia. Auta są objęte 5-letnią gwarancją do maksymalnego całkowitego przebieg 250 000 km (pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów).

Nowy Volkswagen Transporter
Nowy Volkswagen Transporter Fot. Volkswagen

Nowa gama napędów

Samochody są pierwszymi vanami marki Volkswagen Samochody Dostawcze, które będą dostępne w trzech rodzajach napędu - turbodiesl, hybryda plug-in oraz elektryk. Polska oferta obecnie obejmuje dwie opcje mocy silnika TDI: 150 KM i 170 KM. Skrzynia manualna podstawowo jest parowana z wariantem 150-konnym (automat w opcji). 170-konny diesel jest podstawowo łączony z przekładnią automatyczną. Dla obu wersji dostępny jest opcjonalny napęd na cztery koła 4Motion. Nowo opracowany napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) legitymujący się mocą systemową 232 KM pojawi się na rynku w późniejszym czasie. Napęd w pełni elektryczny o mocy od 116 KM do 286 KM także zostanie wprowadzony za jakiś czas.

Oprócz wielu zmian stylistycznych, Nowy Transporter poszczycić się może większą od poprzednika ładownością – 1410 kg i większą dopuszczalną masą własną przyczepy, która wzrosła z 2500 do 2800 kg. Zwiększyło się też wiele wymiarów wewnętrznych pojazdu, m.in. długość przestrzeni ładunkowej i szerokość między nadkolami. Większy jest też rozstaw osi, a mimo to średnica zawracania nowego Transportera to zaledwie 12,5 m.

Wyposażenie standardowe

Wyposażenie standardowe zarówno Transportera, jak i Caravelle obejmuje m.in: reflektory full LED z systemem Light Assist, tylne światła LED, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, 12-calowe cyfrowe zegary Digital Cockpit Pro o wysokiej rozdzielczości oraz system Infotainment z 13-calowym ekranem oraz z bezprzewodowym AppConnect. Ponadto w standardzie znajdziemy wielofunkcyjną kierownicę, system Keyless Start, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego Front Assist i dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Nowy Volkswagen Transporter
Nowy Volkswagen Transporter Fot. Volkswagen
Więcej o: