Skoda Elroq jest zupełnie nowym przedstawicielem segmentu B-SUV. Zewnętrzny design wyróżnia się charakterystycznym kształtem, stylistycznie czyniąc go pierwszym modelem Skody, który przyjmuje nowy język projektowania o nazwie Modern Solid. Charakterystyczny przód z podświetlanym pasem świetlnym łączącym reflektory Matrix LED stanowi znak rozpoznawczy Elroqa. Dominującym elementem jest również Tech-Deck Face – błyszcząca czarna maskownica zamiast tradycyjnej osłony chłodnicy, ukrywająca czujniki radarowe i kamerę.
Model bazuje na innowacyjnej platformie MEB koncernu Volkswagen, opracowanej z myślą o samochodach z napędem elektrycznym. Akumulator trakcyjny umieszczony w podłodze występuje w trzech wersjach pojemności, dostosowanych do indywidualnych potrzeb użytkowników. Podstawowa bateria ma pojemność 55 kWh i umożliwia pokonanie dystansu wynoszącego 375 km (WLTP). Naładowany do pełna akumulator o średniej pojemności 63 kWh pozwoli pokonać 440 kilometrów (WLTP), a największy 82 kWh oferuje zasięg do 580 km (WLTP). Przy mocy ładowania do 175 kW, akumulator o pojemności 82 kWh można naładować od 10 proc. do 80 proc. już w ciągu 28 minut.
Podczas konfiguracji samochodu można wybrać jedną z kilku opcji napędu w połączeniu z trzema rozmiarami akumulatorów. Na początku w Polsce oferowane są dwa warianty. Elroq 50, który wyposażony jest w akumulator o pojemności 55 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 125 kW (170 KM) oraz Elroq 85, który posiada akumulator o pojemności 82 kWh i silnik o mocy 210 kW (285 KM). W obu wariantach moc przekazywana jest na tylną oś. Na początku roku 2025 pojawi się Elroq 60 z akumulatorem o pojemności 63 kWh i silnikiem o mocy 150 kW (204 KM), która również przekazywana jest na tylną oś. W późniejszym terminie pojawi się też Elroq 85x z dodatkowym silnikiem montowanym na przedniej osi (wersja z napędem na cztery koła).
Wnętrza Skody Elroq występuje w czterech wariantach. Podstawowa wersja Studio charakteryzuje się minimalistycznym stylem i czarną materiałową tapicerką, zapewniając prostotę i funkcjonalność. Wariant Loft wprowadza świeżość dzięki antracytowej szarości i akcentom w kolorze Moss Green, a materiały RecyTitan, zawierające 78 proc. przetworzonego PET, wykorzystano także w panelach drzwiowych i desce rozdzielczej.
Wersja Lodge wykorzystuje materiał TechnoFil z przędz ECONYL, powstających z odpadów nylonowych, takich jak sieci rybackie czy stare dywany. Jasnoszare sztuczne skóry, czarna podsufitka i pomarańczowe detale podkreślają nowoczesność, oferując jednocześnie trwałość i wyjątkowy styl. Styl Sportline wyróżnia się dominującą czernią, obejmującą także podsufitkę. Przednie sportowe fotele zintegrowane z zagłówkami, również w kolorze czarnym, wykonane są z Suedii i sztucznej skóry oraz uzupełnione szarymi kontrastowymi szwami.
Skoda Elroq oferuje szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy. Najnowszy system Travel Assist łączy zaawansowane funkcje, takie jak Adaptacyjny Tempomat, Emergency Assist i Side Assist, zapewniając bezpieczeństwo i optymalizację jazdy. Predykcyjny Adaptacyjny Tempomat (pACC) dostosowuje prędkość do warunków trasy, wykorzystując dane z czujników, i sygnalizuje zakręty, skrzyżowania oraz ronda.
Inteligentny Asystent Prędkości rozpoznaje ograniczenia na podstawie znaków drogowych i obszarów zabudowanych. System Front Assist chroni przed kolizjami z pieszymi i rowerzystami, a Crew Protect Assist podejmuje działania ochronne, takie jak zamykanie okien i napinanie pasów w sytuacjach awaryjnych. Bezpieczeństwo uzupełnia dziewięć poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka między przednimi siedzeniami, z opcją dodatkowych bocznych poduszek z tyłu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.