Cupra Terramar to wyżej zawieszony nad ziemią samochód zbudowany na platformie MQB Evo. Auto standardowo otrzymuje z tyłu zintegrowane światła LED z podświetlonym logo. Z przodu światła podstawowo są w pełni LED-owe, a topowe aktywne oświetlenie Matrix LED pojawia się na liście opcji. SUV wyjeżdża z fabryki na 18-calowych kołach z oponami o średnicy 235 mm (1.5 eTSI 150 KM, 2.0 TSI 204 KM i eHybrid 204 KM), a wersji wyposażenia VZ na 19-calowych obręczach z oponami o średnicy 255 mm (VZ 2.0 TSI 265 KM i VZ eHybrid 275 KM). Opcjonalnie klienci mogą doposażyć samochód w 20-calowe koła z oponami o szerokości 255 mm.
Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają moc od 150 KM do 272 KM. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej w Terramar montowana jest wyłącznie dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG (w zależności od silnika skrzynia jest 6- lub 7-biegowa).
Technologia eTSI łączy wydajność technologii 48V z silnikiem o pojemności 1.5 litra o mocy 150 KM. Układ wykorzystuje 48-woltowy generator rozruchowy i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zapewniając możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym w określonych sytuacjach, odzyskiwanie energii podczas hamowania oraz elektryczne wspomaganie jednostki spalinowej. Motor 1.5 eTSI jest łączony z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na przód. Silnik 2.0 TSI połączony z automatem i napędem na wszystkie koła 4Drive, występuje w dwóch wersjach mocy. Słabszy wariant wytwarza 204 KM, a mocniejszy w wersji VZ zapewnia moc 265 KM.
Poszukiwacze oszczędności podczas przemieszczania się na krótkich dystansach, otrzymują dwie opcje eHybrid o mocy 204 KM lub w wersji VZ o mocy 275 KM. W hybrydzie silnik 1.5 TSI jest połączony z napędem elektrycznym, dużym akumulatorem o pojemności 19,7 kWh netto oraz 6-biegowym automatem. Przy naładowanym do pełna akumulatorze Terramar potrafi przejechać nieco ponad 100 km w trybie bezemisyjnym. Akumulator można ładować mocą do 50 kW (ładowanie prądem stałym) na publicznych ładowarkach, lub w domu mocą 11 kW przy użyciu stacji Wallbox.
W Polsce można już składać zamówienia na Cuprę Terramar. Cena wersji podstawowej wynosi 173 800 zł. Pierwsi klienci swoje samochody odbiorą w listopadzie. Jedyny bezpłatny lakier nazywa się Fiord Blue. Lakiery metalizowane wymagają dopłaty 3783 zł (Midnight Black, Glacial White, Cosmos Blue), a barwy specjalne 5476 zł (Graphene Grey, Dark Void). Wśród płatnych opcji wyposażenia można wyróżnić składany hak holowniczy za 3933 zł oraz ogrzewanie postojowe w cenie 4636 zł. Szereg dostępnych opcji podnoszących komfort jazdy oraz bezpieczeństwo zgrupowano w pakietach.
Wśród elementów wyposażenia standardowego mającego wpływ na bezpieczeństwo znajdują się systemy: tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, ogranicznik prędkości, system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych, system rozpoznawania zmęczenia, system rozpoznawania znaków drogowych czy 7 poduszek powietrznych.
Inne elementy montowane w podstawie to m.in.: automatyczna klimatyzacja jednostrefowa, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujnik deszczu, elektrycznie sterowany szyby z przodu i z tyłu, przednie fotele sportowe z podgrzewaniem, centralny ekran dotykowy 12,9", cyfrowe zegary 10,25", 8 głośników, 2 gniazda USB typu C z przodu i 2 typu C z tyłu, alarm z funkcją dozoru wnętrza, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, podgrzewane i składane lusterka boczne, schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału.
Standard wyposażenia zawsze zawiera obniżone o 10 mm zawieszenie i progresywny układ kierowniczy. Możliwość wyboru trybów jazdy to także standard. Profile dopasowane do każdego układu napędowego pozwalają na dostosowanie charakterystyki pojazdu do preferencji kierowcy. W wersjach VZ kierowca może dezaktywować system ESC, a opcjonalnie dodać hamulce Akebono z sześciotłoczkowymi zaciskami współpracującymi z większymi perforowanymi tarczami hamulcowymi (375x36 mm). Układ Dynamic Chassis Control (DCC) z dwuzaworowymi amortyzatorami, znacząco poprawiający dynamikę jazdy jest opcjonalny. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.