Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM wycenione w Polsce. Flagowy SUV jest hybrydą plug-in

W Polsce można już składać zamówienia na Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM. To pierwszy pojazd francuskiej marki wyposażony w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy 300 koni mechanicznych. Cena startuje od 226 900 zł.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM pod względem technicznym jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego znanego z Rafale E-Tech full hybrid 200 KM. To oznacza, że pod maską pracuje 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.2 l z nową turbosprężarką, która zwiększa jego moc do 110 kW, czyli 150 KM, a moment obrotowy do 230 Nm. Wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym została odpowiednio zoptymalizowana, aby dostosować ją do powyższych zmian.

Trzy silniki elektryczne

Silnik spalinowy współpracujący z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównymi i jednym dodatkowym) tworzy zespół o łącznej mocy 300 KM. Dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś umożliwiło uzyskanie dodatkowych 100 kW (136 KM) mocy i 195 Nm momentu obrotowego. W 300-konnym Rafale przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąganie jest 6,4 s. Dla porównania 200-konnemu Rafale z napędem przedniej osi sprint do setki zajmuje 8,9 sekundy.

Zasięg do 1000 kilometrów

Układ jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V, zapewniającym nawet ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym i do 1000 km po zatankowaniu do pełna 55-litrowego zbiornika paliwa. Oprócz systemu 4 kół skrętnych 4Control advanced, 300-konny wariant Renault Rafale jest wyposażony w stale aktywny system napędu na 4 koła, zapewniający lepszą przyczepność i optymalne trzymanie się drogi w każdych warunkach.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM Fot. Rafał Mądry

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM - cena w Polsce

Duży 300-konny SUV jest dostępny w Polsce w cenie od 226 900 zł w wersji esprit Alpine. Lepiej wyposażony wariant atelier Alpine kosztuje 248 900 zł. Jak informuje Renault Polska, pierwsze samochody powinny trafić do klientów na początku 2025 roku.

Topowy wariant atelier Alpine 

Wersja atelier Alpine oznacza specyficzne wyróżniki stylistyczne. Nadwozie w kolorze niebieskim sommet satin zawiera tak zwany "pływający" spojler w kolorze czarnym, 21-calowe obręcze kół czy niebieską wykładzinę podłogową.

Warto także wiedzieć, że wersja atelier Alpine przesuwa jeszcze dalej granicę przyjemności z jazdy. Wszystko dzięki bardziej sportowym parametrom układu jezdnego (zmiany obejmują amortyzatory, sprężyny, ograniczniki skoku zawieszenia i stabilizatory poprzeczne) i inteligentnemu adaptacyjnemu zawieszeniu, stale dostosowującemu pracę amortyzatorów do napotykanych na drodze przeszkód dzięki wykorzystaniu kamery wielofunkcyjnej obserwującej drogę. Właściwości jezdne można ustawić w trzech trybach (Comfort, Dynamic, Sport).

Renault Rafale - napęd E-Tech 4x4 300 KM
Renault Rafale - napęd E-Tech 4x4 300 KM Fot. Rafał Mądry
Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.