Powrót Renault Megane GrandCoupe. Teraz to jeden z najtańszych sedanów na rynku

Do klasy kompaktowych sedanów powróciło Renault Megane GrandCoupe. W aucie montowany jest wyłącznie silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 140 KM, łączony do wyboru z 6-biegową ręczną skrzynią biegów lub z 7-stopniowym automatem EDC. Cena w Polsce startuje od 87 900 zł.

Zakończenie produkcji Renault Megane ostatecznie nie okazuje się definitywnym końcem tego modelu. O ile hatchbacka i kombi faktycznie już nie zamówimy, tak odmianę nadwozia sedan Francuzi wciąż będą sprzedawać. Megane GrandCoupe, które ma klasyczną 4-drzwiową bryłę i nie wybiera się jeszcze na emeryturę, otrzymuje jeden silnik, ale za to całkiem sensowny. Czterocylindrowy motor benzynowy o pojemności 1.3 litra rozwija moc 140 KM i 240 Nm. Wersja ze skrzynią manualną od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 sekundy, a wariant z automatem EDC setkę osiąga w 9,8 s. Oba warianty rozpędza się maksymalnie do 180 km/h.

Renault Megane GrandCoupe - cena w Polsce

  • TCe 140 6MT Evolution - cena 87 900 zł
  • TCe 140 6MT Techno - cena 92 900 zł
  • TCe 140 7EDC Techno - cena 100 900 zł

Auto wycenione na minimum 87 900 zł wciąż będzie konkurować z takimi modelami, jak Toyota Corolla sedan (cena od 94 900 zł), Hyundai Elantra (cena od 80 900 zł), Mazda 3 sedan (cena od 107 400 zł) czy Citroen C4 X (cena od 113 750 zł). Renault proponuje różne formy finansowania zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych.

Wyposażenie Renault Megane GrandCoupe 

Już pierwsza wersja Evolution opuszczająca salon na stalowych 16-calowych felgach jest bardzo dobrze wyposażona. System multimedialny easy link jest oparty o 7-calowy ekran dotykowy z fabryczną nawigacją. System zawiera funkcje online nawigacji + aktualizacje Over-The-Air. Obecna jest także bezprzewodowa łączność Android Auto i Apple CarPlay. Manewrowanie na parkingach ułatwia kamera cofania oraz montowane z tyłu czujniki parkowania. Wszelkie dane są prezentowane kierowcy na zespole zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT. Klimatyzacja jest automatyczna i dwustrefowa, fotel kierowcy ma regulację wysokości, a tapicerka jest materiałowa w kolorze czarnym. Do tego dochodzi tempomat i liczne systemy wsparcia kierowcy. Podstawa zawiera światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, światła do jazdy dziennej LED oraz tylne światła LED.

Wariant Techno postawiony na większych 17-calowych felgach aluminiowych w tylnym zderzaku otrzymuje ozdobnik w postaci chromowanej listwy dekoracyjnej, imitującej dwie końcówki układu wydechowego. Poza tym Techno dorzuca: przednie czujniki parkowania, pełne oświetlenie przednie LED, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, tapicerkę foteli z elementami ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym, podłokietnik wysuwany z oparcia tylnej kanapy, szyby tylne przyciemniane, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane, system wyboru trybów jazdy multi sense czy system dostępu bezkluczykowego do kabiny. 

Płatnych opcji jest niewiele. Lakier metalizowany wymaga dopłaty 2600 zł, dach szklany otwierany wyceniono na 4000 zł, a 18-calowe obręcze kół kosztują 2500 zł. System easy link z ekranem 9,3" i radiem DAB+ połączony z cyfrowym wyświetlaczem wskaźników i zegarów 10,25", a także w pakiecie z systemem wspomagania parkowania easy park assist to koszt 2500 zł. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.