Ile teraz kosztuje Cupra Formentor? Hiszpański crossover kusi ceną

Cupra Formentor stała się hitem sprzedaży. Modele schodzą w europejskich salonach na pniu. Skąd taki sukces hiszpańskiej marki? I co takiego ma w sobie Cupra, że przyćmiła bratniego Seata? To kluczowe pytania dla tego materiału.

Cupra Formentor to model wyjątkowy. Jest nie tylko SUV-em segmentu C, ale przede wszystkim pierwszym w pełni samodzielnym modelem hiszpańskiej Cupry. Auto zostało zaprojektowane w Hiszpanii i w Hiszpanii jest produkowane. Stało się też europejskim hitem sprzedaży. Tylko w 2023 r. Cupra sprzedała 120 tys. Formentorów.

Zobacz wideo Kobieta pędziła 189 km/h drogą ekspresową S8

Ile kosztuje bazowa Cupra Formentor w Polsce?

Fabrycznie nowy SUV kosztuje w polskim salonie co najmniej 139 tys. zł. Cupra brzmi groźnie? Być może i tak. Ale nie bazowa. Model otwierający cennik jest napędzany silnikiem 1.5 TSI. Jednostka oferuje 150 koni mechanicznych i jest sparowana z 6-biegową przekładnią manualną. Rozpędza SUV-a do 100 km/h w 8,7 sek.

Podstawowa Cupra Formentor jest wyposażona w aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, wirtualny kokpit z ekranem o przekątnej 10,25 cala, czujnik deszczu, system bezkluczykowego dostępu do pojazdu i uruchamiania silnika, podgrzewane fotele przednie i 10-calowy ekran systemu multimedialnego.

Dwie wersje wyposażenia i dziewięć układów napędowych. Pełna oferta Cupry

Oferta Formentora jest zaprojektowana w taki sposób, że ma dwie wersje wyposażenia. Przy czym konkretny wariant jest dopisany do konkretnego układu napędowego. Bazowy wariant jest po prostu nazywany Formentorem. Rozszerzony VZ. W jego przypadku standard poszerza się o predykcyjny tempomat, system monitorowania znaków drogowych, 12-calowy ekran multimedialny z nawigacją satelitarną, ładowarkę indukcyjną do telefonu, radio DAB, ambientowe podświetlenie LED i 19-calowe felgi aluminiowe.

Poza tym na ofertę Cupra Formentora składają się także takie układy napędowe, jak:

  • 1.5 TSI – 150 KM i skrzynia automatyczna DSG.
  • 2.0 TSI – 190 KM, skrzynia automatyczna DSG i napęd 4Drive.
  • 2.0 TSI – 245 KM i skrzynia automatyczna DSG.
  • 2.0 TSI – 310 KM, skrzynia automatyczna DSG i napęd 4Drive.
  • 1.4 e-Hybrid – 204 KM i skrzynia automatyczna DSG.
  • 1.4 e-Hybrid – 245 KM i skrzynia automatyczna DSG.
  • 2.0 TDI – 150 KM i 6-biegowa skrzynia manualna.
  • 2.0 TDI – 150 KM, skrzynia automatyczna DSG i napęd 4Drive.

Czy Cupra Formentor jest droga na tle rywali rynkowych?

Ostatnie pytanie brzmi. Czy Cupra Formentor jest droga? To trzeba sprawdzić, patrząc na ofertę modeli konkurencyjnych. Hiszpański SUV kosztuje 139 tys. zł. Natomiast:

  • Hyundai Kona co najmniej 128 400 zł i jest hybrydą.
  • Mazda CX-30 co najmniej 119 500 zł, ale posiada wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. To chyba ostatni SUV bez doładowania w segmencie.
  • Renault Arkana kosztuje co najmniej 119 900 zł, ale jest napędzana lekką hybrydą o mocy 140 KM.

Konkurentów można kupić zatem czasami sporo taniej. Ci mają jednak poważne wady. Przede wszystkim w części to wiekowe modele, które nie mają do zaoferowania kierowcy tak atrakcyjnej stylistyki. Hiszpanie zresztą tak mocno uwierzyli w sukces Formentora, że auto jest także np. niewiele tańsze od Audi Q3. Do niemieckiego SUV-a dopłacić trzeba 17 tys. zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.