Polscy klienci mogą już składać zamówienia na Dacię Sandero MY24. Dobra informacja jest taka, że pojazd po aktualizacji kosztuje tyle samo. Auto występuje jako 5-drzwiowy hatchback, który w odmianie z nadwoziem obudowanym plastikowymi osłonami oraz relingami dachowymi nazywa się Sandero Stepway. Bagażnik bez względu na odmianę ma pojemność 328 litrów.
Podstawowym silnikiem jest 3-cylindrowy motor benzynowy 1.0 TCe 90 (moc 90 KM i 160 Nm), łączony z 5-biegową skrzynią manualną. Do tego silnika w wyższych wersjach wyposażenia można dobrać automatyczną skrzynią biegów CVT. Kolejną jednostką jest wariant oznaczony kodem ECO-G rozwijający moc 100 KM i 170 Nm, który współpracuje z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG. Napęd TCe 110 oparty także na turbodoładowanym 3-cylindrowym silniku benzynowym wytwarza moc 110 KM i 200 Nm.
Wskutek zmian mających związek z unijnym rozporządzeniem GSR2, cała gama Dacii jest teraz zgodna z nowymi przepisami. Ponadto do Sandero trafiły nowe systemy mające wpływ na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów. Na desce rozdzielczej wprowadzony został nowy specjalny przycisk "My Safety", który umożliwia wyłączenie niektórych systemów wsparcia kierowcy podczas jazdy.
Jedną z nowości jest Rescue code (kod ratunkowy), czyli kod QR umieszczony w formie naklejki na przedniej i tylnej szybie. Poprawki w wyglądzie przyniosły nowe kolory nadwozia i nowe wzory 16-calowych felg ze stopów lekkich. W kabinie zastosowano gniazdo USB-C z przodu (zamiast dotychczasowego USB-A), a opcjonalnie pojawia się też gniazdo USB-C umieszczone z tyłu.
Dacia Sandero w bazowym wydaniu Essential zawiera: stalowe obręcze kół 15", tylną kanapę ze składanym oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3, czarno-szarą tapicerkę materiałową, funkcję połączenia alarmowego eCall, przygotowanie do montażu blokady alkoholowe, system rozpoznawania znaków drogowych (ISA), system ostrzegania o nadmiernej prędkości, system kontroli pasa ruchu (LDW), system utrzymania pasa ruchu (LKA), system kontroli zmęczenie kierowcy (UTA), regulator i ogranicznik prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, automatyczne światła mijania i automatyczne wycieraczki, sygnalizacja nagłego hamowania, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, system wykrywania pieszych i rowerzystów, system kontroli ciśnienia w oponach, centralny zamek drzwi ze zdalnym sterowaniem, elektryczne przednie szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podłokietnikiem, kierownicę regulowaną na wysokość.
Jeśli chodzi o multimedia, w podstawie montowane jest urządzenie Media Control, które zawiera: radio DAB z przyciskami sterowania przy kierownicy, wyświetlanie informacji na ekranie komputera pokładowego, stały uchwyt smartfona na desce rozdzielczej, 2 przednie głośniki, złącze Bluetooth, a także aplikację mobilną Dacia Media Control. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.