Dacia Jogger to przystępny cenowo pakowny pojazd z nadwoziem kombi i nieco podwyższonym zawieszeniem. W każdej wersji wyposażenia występuje opcjonalnie jako 7-miejscowy samochód rodzinny o zwiększonej funkcjonalności. Koncepcja łączy w sobie długość kombi, przestronność kombivana i atrybuty SUV-a. Auto po poprawkach oznaczane przez producenta jako Jogger MY24 jest już w sprzedaży. Samochody fizycznie w salonach zaparkują w drugiej połowie maja. Przedstawiamy nowy cennik i informacje o wprowadzonych zmianach.
Wskutek zmian mających związek z unijnym rozporządzeniem GSR2, cała gama Dacii jest teraz zgodna z nowymi przepisami. Podstawowy Jogger Essential został wzbogacony m.in. o klimatyzację manualną. Ponadto do Joggera trafiły nowe systemy mające wpływ na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów. Na desce rozdzielczej wprowadzony został nowy specjalny przycisk "My Safety", który umożliwia wyłączenie niektórych systemów wsparcia kierowcy podczas jazdy.
Jedną z nowości jest Rescue code (kod ratunkowy), czyli kod QR umieszczony w formie naklejki na przedniej i tylnej szybie. Poprawki w wyglądzie przyniosły nowe kolory nadwozia i nowe wzory 16-calowych felg ze stopów lekkich. W kabinie zastosowano gniazdo USB-C z przodu (zamiast dotychczasowego USB-A), a opcjonalnie pojawia się też gniazdo USB-C umieszczone z tyłu.
Hybrydowa Dacia Jogger otrzymuje całkowicie nowy 7-calowy wyświetlacz zegarów, który debiutował w zupełnie nowym Dusterze. Cyfrowe wskaźniki zapewnią kierowcy znacznie więcej informacji w porównaniu z klasycznymi zegarami.
Podstawowym silnikiem jest 3-cylindrowy motor benzynowy 1.0 TCe ECO-G rozwijający moc 100 KM i 170 Nm, który współpracuje z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG. Napęd TCe 110 oparty także na turbodoładowanym 3-cylindrowym silniku benzynowym wytwarza moc 110 KM i 200 Nm.
Topowy wariant 140 Hybrid zawiera litowo-jonowy akumulator trakcyjny (1.2 kWh) umieszczony pod podłogą w miejscu koła zapasowego - tam gdzie znajduje się zbiornik LPG w modelach wyposażonych w silnik ECO-G 100. Pod maską znajdzie się wolnossący 4-cylindrowy motor o pojemności 1.6 litra połączony z elektrycznym silnikiem. Jeszcze jeden silnik elektryczny spełnia rolę prądnicy i rozrusznika. Konstrukcja łącznie generuje moc 140 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz jest połączona z unikatową skrzynią biegów pozbawioną klasycznego sprzęgła.
Odzyskiwana energia kinetyczna ładuje akumulator i pozwala na jazdę miejską głównie w trybie elektrycznym. Rozruch każdorazowo odbywa się za pomocą silnika elektrycznego. Nadwyżka energii jest wykorzystywana, aby odciążyć silnik spalinowy podczas mocnego przyspieszania lub aby przejść na w pełni elektryczny tryb jazdy na odcinku trasy w mieście. Jak informuje producent, Jogger Hybrid może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80 proc. czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40 proc. niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.