Ile kosztuje teraz Audi Q3? Można się zdziwić, a w ofercie jest też ścięta wersja

Audi Q3 ma nieco uroku większych i bardziej luksusowych braci. Mimo wszystko miało się stać autem dla ludu. Co to jednak tak właściwie oznacza w cenniku Audi? Pośredni SUV niemieckiej marki może naprawdę zaskoczyć kierowców. Zwłaszcza na tle konkurencji.

O cenach fabrycznie nowych samochodów opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Audi Q3 jest SUV-em segmentu C. Oferuje całkiem przestronną kabinę pasażerską i aż 530-litrowy bagażnik. A do tego pochodzi z klasy premium. Nie ma się zatem co dziwić, że auto okazuje się chętnie wybierane przez kierowców w Polsce. Ile jednak trzeba zapłacić w salonie za Q-trójkę?

Zobacz wideo 30 punktów karnych i 4 tys. złotych mandatu dla pirata drogowego, który przekroczył prędkość w terenie zabudowanym o 80 km/h

Ile kosztuje nowe Audi Q3 w Polsce?

Cennik startuje od 154 700 zł. Taka kwota dotyczy jednak wersji z klasycznym dachem. Model Sportback, czyli tak naprawdę SUV coupe, zostanie już bowiem wyceniony na co najmniej 162 700 zł. W tej cenie nabywca dostanie raczej mało imponujący silnik. Mowa bowiem o 150-konnej jednostce 1.5 TSI sparowanej z 6-biegową przekładnią manualną. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do 100 km/h w 9,5 sekundy i spala według deklaracji producenta średnio 6,9 litra benzyny.

Standardowe wyposażenie również nie poraża. Na liście znajduje się manualna klimatyzacja, 6-głośnikowy system auto, ekran multimedialny, system obsługi głosowej, asystent pasa ruchu czy 17-calowe felgi z oponami typu "ponton".

Paleta Audi Q3 to dwa ciekawe pakiety wyposażenia i dwa kolejne silniki

Oczywiście mówimy o Audi. A to oznacza, że kierowca ma naprawdę szeroką możliwość konfiguracji pojazdu. Podczas tworzenia własnego auta może zdecydować się na:

  • 150 konnego diesla, który już w standardzie ma przekładnię automatyczną. Ten kosztuje minimum 182 300 zł. Za 201 200 zł dostępny jest 200-konny diesel. Wariant 40 TDI standardowo ma automat S tronic i napęd quattro.
  • 2-litrowego benzyniaka, który oferuje 190 lub 245 koni. Tu standardem jest i automatyczna przekładnia, i napęd quattro. Ceny to odpowiednio 186 300 i 205 600 zł.
  • pakiet technology, w którym za 9540 zł kupujący dostanie nawigację satelitarną, lepszy system audio, wirtualne zegary czy 3-ramienną, wielofunkcyjną kierownicę.
  • pakiet komfort, w którym za 7680 zł kupujący dostanie bezkluczykowy dostęp do kabiny i rozruch silnika, system auto hold, automatyczną klimatyzację 2-strefową, ogrzewanie przednich foteli czy elektrycznie unoszoną klapę bagażnika.

Jak cena nowego Audi Q3 wypada na tle konkurencji?

Rynek SUV-ów segmentu C w klasie premium jest szeroki. Zamiast Audi Q3 kierowca może wybrać jeden z 6 modeli. Dobry przykład stanowi m.in.:

  • Alfa Romeo Tonale, tyle że jego cennik startuje już od 161 400 zł.
  • BMW X1, którego cennik startuje od 179 000 zł, a do tego jest napędzany zaledwie 136-konnym benzyniakiem.
  • Jaguar E-Pace, tyle że jego cennik startuje od astronomicznej sumy na poziomie 263 700 zł. A do tego auto za taką sumę jest napędzane 3-cylindrowym silnikiem 1,5 litra.
  • Lexus UX, którego cennik startuje od 157 900 zł. Za hybrydę trzeba zapłacić minimum 170 900 zł.
  • Mercedes GLA, którego cennik startuje od 190 600 zł za wersję napędzaną 136-konnym benzyniakiem 1,3 litra.
  • Volvo XC40, którego cennik startuje od 175 900 zł.

Audi Q3 jest zatem najtańsze w stawce segmentu premium. W wersji bazowej kosztuje mniej nawet od Alfy, Volvo czy Lexusa. Taka sytuacja nie wynika jednak z niemieckiej promocji, a faktu, że Q-trójka jest modelem dość starym. Została zaprezentowana w roku 2018. Zbliża się zatem wielkimi krokami do zmiany generacyjnej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.