Elektryczne kompakty marki Peugeot wyróżniają się na tle konkurencji ekspresyjną stylistyką i bogatym wyposażeniem podstawowym. Przednie reflektory Matrix LED zostały obramowane sygnaturą świetlną w kształcie lwich kłów. Z tyłu natomiast w światłach łatwo dostrzec motyw potrójnego śladu pazurów. Specjalny wzór mają 18-calowe, aluminiowe felgi o aerodynamicznych parametrach, które występują wyłącznie w odmianach elektrycznych. Więcej na temat nowych samochodów piszemy na Gazeta.pl.
Koncepcja Peugeot i-Cockpit zastosowana w kabinie, zawiera przede wszystkim kompaktową i podgrzewaną kierownicę, mającą zapewnić maksimum przyjemności prowadzenia i zwrotności samochodu, personalizowany cyfrowy zespół zegarów 3D, a także 10-calowy ekran dotykowy. W otoczeniu wnętrza szczególny nacisk położono na wysoką jakość wykończenia, a także pomysłowe rozwiązania, takie jak wirtualne, w pełni konfigurowalne skróty klawiszowe i-toggles.
Łączność ze światem umożliwia technologia i-Connect Advanced systemu informacyjno-rozrywkowego. Pośród systemów wspomagania prowadzenia warto wyróżnić aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, system monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów), a także ostrzeganie o pojazdach zbliżających z lewej lub prawej strony podczas jazdy na wstecznym biegu.
Silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym już od 0 km/h), odznacza się krótkimi czasami reakcji i zapewnia w obu wersjach e-308 bezgłośną oraz pozbawioną drgań i emisji CO2 jazdę. Akumulator trakcyjny ma pojemność 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) i generuje napięcie 400 V. Według pomiarów WLTP zasięg pojazdów kształtuje na poziomie ponad 400 km, a zużycie energii wynosi 12,7 kWh na 100 km. Kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Dzięki trybowi BRAKE osoba kierująca pojazdem może zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala prądu stałego o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80 proc. jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.