Mazda Iconic SP Concept to sportowe auto. Ma geny MX-5 i silnik Wankla

Opisywaliśmy już nowe Toyoty, Lexusy i Hondy z targów w Tokio, czas więc sprawdzić, co słychać u Mazdy. Tam jak zawsze ciekawie i inaczej niż u wszystkich. Mazda Iconic SP Concept zapowiada się wybornie.

Jeśli lubicie czasem poczytać o samochodach, a ostatnio zewsząd atakują was informacje o premierach i konceptach producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni, to wcale wam się nie wydaje. Japan Mobility Show 2023 to dla nich prawdziwe święto, na które każdy szykuje coś wyjątkowego. Zanim wejdziemy w szczegóły Mazdy Iconic SP Concept, to oddajmy głos Masahiro Moro, prezydentowi i CEO Mazda Motor Corporation.

My kochamy MX-5, a świat kocha MX-5. W erze elektryfikacji jesteśmy zdeterminowani, aby utrzymać przyjemność z prowadzenia, którą reprezentuje MX-5, a MAZDA ICONIC SP z dwurotorowym generatorem energii dla silnika elektrycznego jest naszym wymarzonym rozwiązaniem. Marzeniem, które będziemy wytrwale realizować. Mazda zawsze będzie dostarczać pojazdy, które przypominają ludziom, że samochody są czystą radością i nieodzowną częścią ich życia
Zobacz wideo Ten samochód został przeznaczony do tego, by dawać radość z jazdy - Mazda MX-5 Roadster [Autopromocja]

Mazda Iconic SP Concept - moc, wymiary, osiągi

Mazda Iconic SP Concept to koncept małego samochodu sportowego, zaprojektowanego z myślą o dostosowaniu się do wymogów nowej ery. Łączy dwurotorowy silnik Wankla z platformą elektryczną, rozwiązanie podobne do układu napędowego wprowadzonego niedawno w zupełnie nowej Maździe MX-30 R-EV. Wymiarami jest bardzo podobna do MX-5, ale moc to już zupełnie inna bajka. Mazda, dość zaskakująco jak na koncept, podała kilka konkretów:

  • Wymiary: 4,180 mm długości, 1,850 mm szerokości i 1,150 mm wysokości
  • Rozstaw osi: 2590 mm
  • Masa: 1450 kg
  • Moc maksymalna: 370 KM
  • Stosunek mocy do masy: 3,9 kg

Mazda Iconic SP Concept - a co jeszcze wiemy?

Podoba nam się, jak Mazda nowy model opisuje i, ile podobieństw do legendarnej Miaty tu widać. Przede wszystkim producent podkreśla, że Iconic SP Concept wyróżnia niski środek ciężkości dla zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych. To jedna z pierwszych rzeczy, które nam przekazano. Widać więc, co jest priorytetem.

Wiemy też, że w koncepcie lekki i kompaktowy silnik Wankla zamontowano możliwie głęboko pomiędzy osiami. - Pomysł dwurotorowego generatora dostarczającego energii napędowi elektrycznemu zapewnić może wysoce skalowalny silnik z elastycznym układem i możliwością spalania różnych paliw, w tym wodoru. Dzięki temu rozwiązaniu Mazda ma do dyspozycji unikatową technologię, która jest idealnym rozwiązaniem dla samochodów sportowych - komentuje producent. To otworzyłoby możliwość ładowania akumulatora energią z odnawialnych źródeł energii. Auto potrafiłoby jeździć w trybie praktycznie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Interesująca wizja. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy Mazda Iconic SP Concept przeistoczy się kiedyś w produkcyjny model. A może nowa MX-5 podkradnie kilka z tych pomysłów? Auta są zbliżone rozmiarami, więc kto wie...

Mazda Iconic SP ConceptMazda Iconic SP Concept fot. Mazda

Mazda MX-5 doczekała się już nowego wcielenia

Mazda Iconic SP Concept to spojrzenie w przyszłość sportowych samochodów. Na stoisku na Japan Mobility Show 2023 obok konceptu stała także absolutnie produkcyjna Mazda MX-5 w najnowszym wydaniu. Japoński roadster doczekał się liftingu, które odświeżył wnętrze i pokładowe systemy, poprawił prowadzenie i odczucia za kierownicą, ale nie ingerował w istotę modelu. To doskonale znana MX-5, ale po poprawkach na 2023 r. I bardzo dobrze.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.