Ile kosztuje nowa Skoda Fabia? Czeski hit sprzedaży nadal mocno zachęca ceną

Fabia przez lata była jednym z najchętniej kupowanych samochodów w Polsce. Czy czwarta generacja ma szansę na zachowanie tego tytułu? Model jest droższy od poprzednika. Jego cena nadal wypada jednak dobrze na tle rynkowych rywali. Oto szczegóły.

Ciekawostki dotyczące popularnych modeli oferowanych w polskich salonach znajdziesz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Cennik trzeciej generacji Skody Fabii startował od kwoty wynoszącej równe 49 tys. zł. Dziś o takiej sumie kierowcy mogą jednak zapomnieć. W salonach pojawiła się generacja czwarta. I żeby stać się jej właścicielem, trzeba wydać co najmniej 68 600 zł. W tym punkcie mam dla kierowcy jedną złą i dwie dobre informacje.

Zobacz wideo Motocyklistka złamała zakaz skrętu w lewo i wpadła pod samochód

Ile kosztuje nowa Skoda Fabia?

Zła jest taka, że bazowa Fabia jest napędzana 3-cylindrowym, wolnossącym silnikiem 1.0 MPi. Ten ma zaledwie 80 koni mocy i rozpędza hatchbacka do pierwszej setki w 15,5 sekundy... Z drugiej strony motor wtryskuje paliwo do cylindrów pośrednio. W efekcie już w salonie kupujący może zdecydować się na instalację LPG Landi Renzo. Wymaga ona dopłaty, ale w zamian sprawia, że Skoda zaczyna jeździć za grosze. I to pierwsza z dobrych wiadomości. Jaka jest druga? Otóż bazowa Fabia nie ma takiego bazowego wyposażenia.

Skoda Fabia Active bez żadnej dopłaty otrzymuje asystenta pasa ruchu, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, klimatyzację, radio z 4. głośnikami i bluetooth, bazowe reflektory LED-owe, radio DAB+, czujnik zmierzchu czy podgrzewane lusterka boczne.

Ile będzie kosztować nowa Skoda Fabia, gdy kierowca wybierze mocniejszy silnik?

80 koni to za mało? Kupujący może zatem skonfigurować Fabię z silnikiem 1.0 TSI 95 KM. Z uwagi na bezpośredni wtrysk, salon marki nie zaoferuje do niego instalacji LPG. Kierowcę będą jednak cieszyć optymalne osiągi. 175 Nm momentu obrotowego sprawia, że ten wariant motoru rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 10,6 sekundy. Dodatkowo producent "wycenia" jego średnie spalanie na 5 do 5,6 litra. Cena? W tym przypadku kupujący musi zdecydować się co najmniej na wersję Ambition. Ta kosztuje 75 700 zł.

Pakiet Ambition dopisuje do listy wyposażenia Fabii m.in. tempomat, tylne czujniki parkowania, radio z 8-calowym ekranem dotykowym i 6. głośnikami czy nawet... parasolkę w drzwiach kierowcy!

Paleta Skody Fabii to jeszcze dwa pakiety wyposażenia i dwa silniki

Na gamę modelową fabrycznie nowej Skody segmentu B składa się także dobrze wyposażona wersja Style czy pięknie wyglądająca Monte Carlo. I obydwie są dostępne w pełnej palecie silnikowej. Jeżeli chodzi o zestaw jednostek napędowych, w ofercie dostępny jest także motor 1.0 TSI o mocy 110 koni mechanicznych oraz 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Pierwszy może zostać opcjonalnie wyposażony w 7-biegową przekładnię DSG. Drugi ma ją w standardzie. Podsumowując gamę Fabii, warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Podczas konstruowania czwartej generacji modelu, Czesi wykasowali ze sprzedaży lubiany przez kierowców wariant kombi. Nie jest już oferowany.

Fabia cały czas jest jednym z tańszych modeli w segmencie B w Polsce

Skoda Fabia z bazową ceną na poziomie 68 600 zł, plasuje się w dolnej części przedziału cenowego w segmencie B. Od jakich kwot startują cenniki konkurentów? A więc:

  • Dacia Sandero kosztuje minimum 62 900 zł i za tą sumę ma już pod maską doładowany silnik o mocy 90 koni.
  • Toyota Yaris kosztuje 72 900 zł. To jednak cena wersji 1.0 VVT-i, która niedługo zniknie ze sprzedaży. Pozostanie kosztujący minimum 81 900 zł wariant 1.5 Dynamic Force.
  • Opel Corsa kosztuje 77 200 zł. W wersji podstawowej jest napędzany wolnossącym, 75-konnym benzyniakiem.
  • Renault Clio po liftingu zostanie wyceniona na co najmniej 74 200 zł. Identycznie jak w przypadku Dacii, wersja bazowa ma 90-konny silnik doładowany.
  • Peugeot 208 został wyceniony na 82 tys. zł. Bazowy silnik ma 1.2 litra pojemności, 3 cylindry i 75 koni mocy.
Więcej o: