Ile kosztuje teraz nowa Skoda Kodiaq? Obniżki i promocje są pewne

Kodiaq jest już na pierwszych schodach sprowadzających z rynkowej sceny. Następca jest praktycznie gotowy. Ile zatem dziś trzeba zapłacić za SUV-a Skody? I czy ta suma wypada atrakcyjnie na tle rynkowych konkurentów?

O cenach fabrycznie nowych samochodów opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Kodiaq był tak naprawdę pierwszym pełnoprawnym SUV-em czeskiej marki. I stał się wielkim hitem sprzedaży. Warto jednak pamiętać o tym, że model ma już 7 lat na karku i jeden lifting za sobą. A to oznacza, że nieubłaganie zbliża się do końca swojej rynkowej kariery. Kodiaq I już czuje na plecach gorący oddech Kodiaqa II. Ten zostanie zaprezentowany w listopadzie. To oznacza, że stara Skoda powoli zacznie być przeceniana.

Zobacz wideo Na warszawskim odcinku S8 doszło do pojedynku. BMW X5 vs. Skoda Fabia Combi

Ile kosztuje teraz nowa Skoda Kodiaq?

Pytanie na dziś zatem brzmi: "Ile kosztuje teraz nowa Skoda Kodiaq?" Cennik czeskiej marki w przypadku SUV-a segmentu D startuje od kwoty na poziomie 149 500 zł. Za tą sumę kierujący otrzyma bazowy wariant Ambition napędzany 1.5-litrowym silnikiem TSI. Jednostka ma 150 koni mechanicznych mocy i bez żadnej dopłaty jest parowana z automatyczną skrzynią biegów DSG o 7 przełożeniach.

Kodiaq nie jest autem lekkim. Bez pasażerów i ładunku waży blisko 1600 kg. 150-konny benzyniak nie oferuje zatem powalających osiągów. Sprint do pierwszej setki na pokładzie SUV-a trwa 9,7 sek. Średnie spalanie? Producent określa je na 6,9 do 7,5 litra.

Za blisko 15 tys. zł Kodiaqa można mocno doposażyć

Wersja wyposażenia Ambition oznacza w przypadku Kodiaqa standardowe 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowe uruchamianie silnika, tempomat, reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu i cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem o przekątnej na poziomie 8 cali. To mało? Za dodatkowe 14 700 zł kierujący może wybrać model Style. W jego przypadku standard poszerza się o 19-calowe felgi aluminiowe, trójstrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do kabiny pojazdu, czujniki parkowania z przodu, wirtualny kokpit, LED-owe Matrixy i aktywny tempomat. Za topową wersję Laurin & Klement kierowca musi zapłacić już 191 850 zł.

Co z pozostałymi wersjami napędowymi? 2-litrowy benzyniak TSI o mocy 190 koni sparowany z napędem 4x4 kosztuje co najmniej 183 350 zł. Najtańszy z diesli ma 150 koni i napęd na przednią oś. Cennik tej wersji startuje od 163 650 zł.

Ceny bazowego Kodiaqa a ceny rynkowych konkurentów

Bazowa cena Kodiaqa w Polsce to dziś 149 500 zł. Jak ta kwota wypada na tle rynkowej konkurencji? Cena wydaje się więcej niż atrakcyjna. Podstawowy wariant Peugeota 5008 kosztuje 159 900 zł. Model kosztujący o ponad 10 tys. zł więcej od czeskiego SUV-a będzie napędzany 130-konnym silnikiem 1.2 PureTech sparowanym z manualną skrzynią biegów. Hyundai Santa Fe zostanie wyceniony na co najmniej 187 900 zł, a Kia Sorento na 194 900 zł. Koreańskie SUV-y są sporo droższe, bo już w wersji bazowej do ich napędu służą układy hybrydowe.

Więcej o:
Copyright © Agora SA