Kodiaq był tak naprawdę pierwszym pełnoprawnym SUV-em czeskiej marki. I stał się wielkim hitem sprzedaży. Warto jednak pamiętać o tym, że model ma już 7 lat na karku i jeden lifting za sobą. A to oznacza, że nieubłaganie zbliża się do końca swojej rynkowej kariery. Kodiaq I już czuje na plecach gorący oddech Kodiaqa II. Ten zostanie zaprezentowany w listopadzie. To oznacza, że stara Skoda powoli zacznie być przeceniana.
Pytanie na dziś zatem brzmi: "Ile kosztuje teraz nowa Skoda Kodiaq?" Cennik czeskiej marki w przypadku SUV-a segmentu D startuje od kwoty na poziomie 149 500 zł. Za tą sumę kierujący otrzyma bazowy wariant Ambition napędzany 1.5-litrowym silnikiem TSI. Jednostka ma 150 koni mechanicznych mocy i bez żadnej dopłaty jest parowana z automatyczną skrzynią biegów DSG o 7 przełożeniach.
Kodiaq nie jest autem lekkim. Bez pasażerów i ładunku waży blisko 1600 kg. 150-konny benzyniak nie oferuje zatem powalających osiągów. Sprint do pierwszej setki na pokładzie SUV-a trwa 9,7 sek. Średnie spalanie? Producent określa je na 6,9 do 7,5 litra.
Wersja wyposażenia Ambition oznacza w przypadku Kodiaqa standardowe 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowe uruchamianie silnika, tempomat, reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu i cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem o przekątnej na poziomie 8 cali. To mało? Za dodatkowe 14 700 zł kierujący może wybrać model Style. W jego przypadku standard poszerza się o 19-calowe felgi aluminiowe, trójstrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do kabiny pojazdu, czujniki parkowania z przodu, wirtualny kokpit, LED-owe Matrixy i aktywny tempomat. Za topową wersję Laurin & Klement kierowca musi zapłacić już 191 850 zł.
Co z pozostałymi wersjami napędowymi? 2-litrowy benzyniak TSI o mocy 190 koni sparowany z napędem 4x4 kosztuje co najmniej 183 350 zł. Najtańszy z diesli ma 150 koni i napęd na przednią oś. Cennik tej wersji startuje od 163 650 zł.
Bazowa cena Kodiaqa w Polsce to dziś 149 500 zł. Jak ta kwota wypada na tle rynkowej konkurencji? Cena wydaje się więcej niż atrakcyjna. Podstawowy wariant Peugeota 5008 kosztuje 159 900 zł. Model kosztujący o ponad 10 tys. zł więcej od czeskiego SUV-a będzie napędzany 130-konnym silnikiem 1.2 PureTech sparowanym z manualną skrzynią biegów. Hyundai Santa Fe zostanie wyceniony na co najmniej 187 900 zł, a Kia Sorento na 194 900 zł. Koreańskie SUV-y są sporo droższe, bo już w wersji bazowej do ich napędu służą układy hybrydowe.