Volkswagen ID.7 wyjedzie na polskie drogi na początku przyszłego roku. Będzie nad Wisłą dostępny w trzech wersjach: Pro, Pro S i GTX. Pierwsza z nich będzie wyposażona w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewni zasięg do 621 km (wg WLTP). Wersje Pro S i GTX będą dysponować większym akumulatorem, o pojemności netto 86 kWh. ID.7 Pro S będzie mógł pokonać na jednym ładowaniu do 700 km (prognozowany zasięg wg WLTP).
Spokojnie Volkswagena ID.7 można nazwać flagowym modelem w całej rodzinie. Przed prezentacją wszyscy mówili, że będzie to "elektryczny Passat", okazało się, że ID.7 znacznie bliżej do Arteona. Volkswagen ID.7 jest liftbackiem, a nie sedanem. W związku z tym producent określa ten samochód limuzyną typu fastback. Pod względem rozmiarów ID.7 plasuje się w klasie wyższej średniej. Długość mierząca 4961 mm to wynik lepszy niż w Audi A6 C8 czy Mercedesie Klasy E W213, a szerokość rozstawu osi wynosząca aż 2966 mm.
Polski cennik otwiera 284 290 zł, tyle trzeba zapłacić za bazową odmianę Pro, z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Nieco później dołączą do nich Pro S z akumulatorem 86 kWh (także z napędem na tylną oś) oraz GTX, która będzie dysponować napędem na cztery koła.
Volkswagen ID.7 - deska rozdzielcza Fot. Rafał Mądry
W standardowym wyposażeniu odmiany Pro znajdą się m.in. reflektory LED, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cztery gniazda USB-C o mocy 45 W, system Rear Assist z kamerą cofania, podgrzewane przednie siedzenia, składane asymetrycznie oparcie tylnej kanapy, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, autoalarm z bezkluczykowym dostępem i uruchamianiem, aluminiowe felgi o średnicy 19 cali, czujnik deszczu, system Light Assist z automatycznymi światłami drogowymi, asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu, proaktywny system ochrony pasażerów i instalacja telefoniczna z funkcją ładowania indukcyjnego.
To jednak nie wszystko. Na początku sprzedaży Volkswagen w standardzie oferuje dwa pakiety, które w przyszłości będą dodatkowo płatne. Pakiet Komfort:
Drugi to Pakiet Assistance:
W tym momencie w tym miejscu wystarczyłby pusty akapit. Volkswagen tak naprawdę tworzy nowy segment, a na rynku nie znajdziemy mu bezpośredniego konkurenta. Hyundai Ioniq 6 to samochód o rozmiar mniejszy. Naturalnie chciałoby się zestawić ID.7 z Teslą Model S, ale to auta z dwóch różnych światów. Cennik otwiera 519 990 złotych, ale to już wersja legitymująca się następującymi liczbami: 634 km zasięgu wg WLTP, 250 km/h prędkości maksymalnej i zaledwie 3,2 sekundy od 0 do 100 km/h. Podobny z wyglądu do ID.7 jest jeszcze Mercedes EQE, ale to jednak nie są auta, które się porównuje.