Lexus LBX debiutuje na polskim rynku. Znamy szczegóły cennika. Jeden silnik i sześć wersji wyposażenia

W Polsce można składać zamówienia na Lexusa LBX. Crossover z napędem hybrydowym występujący w sześciu wersjach wyposażenia, został wyceniony na minimum 149 900 zł. Produkcja ruszy pod koniec 2023 roku, a pierwsze zamówione auta powinny dotrzeć do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Lexus LBX to samochód o kompaktowych wymiarach - mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2580 mm. Auto oparto na platformie GA-B, z której korzysta Yaris Cross, po odpowiednim dostosowaniu jej do wymagań Lexusa. Producent informuje, że w LBX środek ciężkości został nisko osadzony, rozstaw kół jest szeroki, zwisy są krótkie, a sztywność nadwozia wysoka. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Crossover jako pierwszy Lexus korzysta z nowego napędu hybrydowego z kompaktowym i lekkim silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1.5 l. Łączna moc układu wynosi 136 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny czerpie energię z baterii niklowo-wodorkowej. Samochód dostępny jest w wersji z napędem na koła przednie lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR.

Lexus LBX - cena i sześć wersji w Polsce

Na start przedsprzedaży dostępna będzie wersja bazowa oraz pięć kolejnych wersji w ofercie specjalnej, a także 17 wariantów kolorystycznych – dziewięć lakierów oraz osiem dwukolorowych malowań nadwozia z czarnym, kontrastującym dachem. Poniżej ceny i opis wyposażenia każdej wersji.

Zobacz wideo Przyjrzeliśmy się z bliska Lexusowi LBX [autopromocja]

Cena Lexusa LBX w wersji podstawowej wynosi 149 900 zł. Standard zawiera: dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Podstawową odmianę można doposażyć w pakiet Comfort (13 000 zł). Obejmuje on podgrzewane fotele przednie, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania, spryskiwacz kamery cofania, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, inteligentny kluczyk, bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do telefonu, po dwa wejścia USB z przodu i tyłu auta, a także pakiet systemów bezpieczeństwa rozszerzony o układ monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji (SEA) oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL).

Lexus LBX Elegant kosztuje od 167 900 zł w wersji z napędem na przód oraz od 177 900 zł z napędem E-FOUR. Wyposażenie zawiera: 18-calowymi felgi, tapicerkę ze skóry syntetycznej w kolorach Ammonite Sand lub Dark Forest, a opcjonalnie dostępna jest też czarna skóra syntetyczna z perforacją i czerwonymi przeszyciami. 

Lexus LBX Emotion kosztuje od 171 900 zł z napędem na przód oraz od 181 900 zł z napędem E-FOUR. Wersja ta ma dwukolorowe malowanie nadwozia, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, 18-calowe felgi, tapicerkę ze skóry syntetycznej z perforacją i czerwonymi przeszyciami. 

Wyposażenie wersji Elegant i Emotion zawiera jeszcze: podgrzewaną kierownicą, podgrzewane fotele typu Sporty, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, a fotel pasażera regulowany jest na wysokość. Auto ma czujniki deszczu i zmierzchu, czujniki parkowania, kamerę cofania ze spryskiwaczem, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz jednokolorowe oświetlenie nastrojowe ambient. Pakiet systemów bezpieczeństwa w LBX Elegant i LBX Emotion zawiera system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL).

Do obu wersji można zamówić pakiet Tech (12 000 zł), który obejmuje 12,3-calowy wirtualny kokpit, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, system nanoe X, inteligentny kluczyk oraz po dwa wejścia USB z przodu i z tyłu kabiny.

Lexus LBXLexus LBX Fot. Lexus

Lexus LBX Relax kosztuje od 188 900 zł z napędem na koła przednie, a z napędem E-FOUR od 198 900 zł. Wyposażenie zawiera tapicerkę z naturalnej skóry półanilinowej w kolorach Black lub Saddle Tan. Można wybrać jeden z dziewięciu jednobarwnych lakierów nadwozia, a 18-calowym felgom nadano połysk.

Lexus LBX Cool kosztuje 192 900 zł z napędem na przód, a z napędem E-FOUR 202 900 zł. Nadwozie ma dwukolorowe malowanie (osiem wariantów do wyboru), przyciemniane szyby tylne oraz maszynowo wykończone 18-calowe felgi aluminiowe. Do wykończenia tapicerki zastosowano zamsz Ultrasuede w kolorystyce Black & Dark Grey z przeszyciami Copper. 

Wyposażenie wersji Relax i Cool obejmuje wszystkie elementy z poziomu Elegant lub Emotion z pakietem Tech i zawiera także oświetlenie ambientowe w 50 barwach. Do obu wersji można zamówić pakiet Premium (5000 zł), który obejmuje adaptacyjne reflektory Full LED L-Shape (AHS), LED-owe światła przeciwmgielne oraz funkcję doświetlania zakrętów.

Wyposażenie odmian Relax i Cool można poszerzyć także o pakiet Advanced, w skład którego wchodzi 13-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson, system aktywnej kontroli dźwięku (ANC), system kamer panoramicznych z widokiem 360 stopni dookoła samochodu, asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz kolorowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie i haptyczne przyciski na kole kierownicy.

Lexus LBX Original Edition kosztuje od 209 900 zł w wersji z napędem na przód oraz 219 900 zł z napędem E-FOUR. Jest to wersja specjalna o ograniczonej liczbie egzemplarzy. Odmiana ta bazuje na wersji Cool z pakietami Premium i Advanced, ale bez 13-głośnikowego systemu audio premium Mark Levinson. LBX Original Edition wyróżnia się specjalnym ciemnymi, matowymi, 18-calowymi felgami, dodatkowymi listwami zderzaków, tapicerką Ultrasuede połączoną ze skórą naturalną oraz grafitowymi przeszyciami. Wersja ta będzie dostępna w czarnym lakierze lub w trzech dwukolorowych wariantach – Sonic Chrome, Sonic Copper oraz Dark Blue, które połączono z czarnym kontrastującym dachem. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.