Droga ekspresowa S8 to jedna z najważniejszych tras w Polsce. Łączy Wrocław z Warszawą, a na Dolnym Śląsku pełni kluczową rolę w połączeniach lokalnych i krajowych. Obecnie trasa kończy się w Magnicach, ale GDDKiA pracuje nad przedłużeniem jej aż do granicy z Czechami. Docelowo S8 ma połączyć Wrocław z Bardem, Kłodzkiem i dalej z Boboszowem, co znacząco ułatwi podróże w kierunku południowym.
Właśnie ruszają prace nad budową kolejnego fragmentu S8 o długości 7,9 km. Trasa połączy gminy Niemcza i Ząbkowice Śląskie, odciążając ruch na obecnej drodze krajowej nr 8. To oznacza mniej korków, większe bezpieczeństwo i szybsze przejazdy. Odcinek będzie miał dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a także pas awaryjny.
W ramach inwestycji powstanie nowoczesny węzeł Ząbkowice Śląskie Północ, który ułatwi zjazd na DK8 oraz lokalne drogi. Nie zabraknie też mostów, wiaduktów i przepustów – łącznie aż 19 takich obiektów! Koszt całego przedsięwzięcia to 306 milionów złotych, a zakończenie prac planowane jest na 2028 rok.
Nowa S8 to nie tylko szybsze połączenie między miastami, ale też ogromny zastrzyk dla lokalnej gospodarki. Droga ułatwi transport towarów, przyciągnie inwestorów i usprawni codzienne życie mieszkańców. Kierowcy będą mogli w końcu zapomnieć o zatłoczonych drogach i niebezpiecznych zakrętach, które dziś są zmorą podróży po DK8.
Dla turystów trasa otwiera nowe możliwości – szybki dojazd do atrakcji Kotliny Kłodzkiej, malowniczych gór czy na południe Europy przez Czechy.
Budowa odcinka Niemcza–Ząbkowice Śląskie to piąty z sześciu etapów przedłużenia S8 na Dolnym Śląsku. Prace na pozostałych odcinkach są już w toku lub wkrótce ruszą. Ostatecznie cała trasa od Wrocławia do Barda będzie miała blisko 64 km długości, a w przyszłości może być rozbudowana o trzeci pas ruchu.
Co więcej, GDDKiA przygotowuje już kolejne etapy – w planach jest odcinek od Barda do Kłodzka, a następnie aż do granicy z Czechami. Ogłoszenie przetargu na dokumentację dla fragmentu Bard–Kłodzko ma nastąpić jeszcze w tym roku.