Szykuje się nowa "eska" w lubelskim. S17 Piaski - Łopiennik to prawie 17 km trasy

Już wkrótce ruszy budowa kolejnego odcinka S17 w woj. lubelskim. Mowa o fragmencie Piaski - Łopiennik. Właśnie zakończono kontrolę uprzednią przetargu, co pozwoli podpisać umowę na realizację trasy. Co wiemy na jej temat?

"Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Co wiemy o trasie?

Zobacz wideo

Droga ekspresowa S17 Piaski – Łopiennik. Szczegóły

Nowa trasa o długości 16,6 km na linii Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, w. Fajsławice oraz w. Łopiennik.

W planach drogowców, oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej, jest realizacja dróg do obsługi ruchu lokalnego i obiektów inżynieryjnych —  m.in. dwóch estakad nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Co więcej, rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17. Ponadto wykonawca wybuduje odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów, zamontuje urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także wybuduje przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem. 

Droga ekspresowa S17 Piaski – Łopiennik. Postępowanie przetargowe dobiegło końca

Jeszcze w maju wybrano najkorzystniejszą z 11 ofert, które wypłynęły w przetargu. Odpowiadała za nią firma Intercor, która za budowę odcinka S17 zażądała 695,5 mln zł. Od wyboru GDDKiA odwołali się jednak inni oferenci. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła wnioski pozostałych przedsiębiorstw i zobowiązała Generalną Dyrekcję do ponownej oceny i zbadania ofert. W efekcie najbardziej atrakcyjną okazała się oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 mln zł. To właśnie te dwie firmy będą odpowiedzialne za budowę trasy.

Więcej o: