Drogowcy zdecydowali. Już o krok od budowy 17-kilometrowego odcinka ekspresówki S17 w lubelskim

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad była zmuszona ponownie prześledzić oferty złożone w przetargu na budowę odcinka ekspresówki S17. Mowa o niemal 17-kilometrowym fragmencie Piaski - Łopiennik. Który oferent złożył najlepszą propozycję?

W rozstrzygniętym w maju tego roku przetargu wpłynęło 11 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł, złożyła firma Intercor. To jednak nie spodobało się pozostałym oferentom, którzy zgłosili odwołanie od decyzji GDDKiA. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do wniosku i nakazała dyrekcji ponową ocenę propozycji złożonych przez pozostałe przedsiębiorstwa. Teraz najbardziej atrakcyjną okazała się oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości ok. 810 mln zł. Co dalej?

Zobacz wideo

Droga ekspresowa S17 Piaski – Łopiennik. Plany drogowców

Oczywiście i od tej decyzji pozostali oferenci mogą się odwołać. Mają na to dokładnie 10 dni. Jeśli jednak nie będzie sprzeciwu, dokumentacja trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy, dyrekcja będzie mogła podpisać kontrakt z wykonawcą. A ten zakłada wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiektów inżynieryjnych, odwodnienia, oświetlenia itd.

Jak informuje GDDKiA, odcinek Piaski – Łopiennik o długości 16,6 km przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. "Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik" - stwierdzają przedstawiciele dyrekcji.

Droga ekspresowa S17 Piaski - Hrebenne to ok. 125 km trasy szybkiego ruchu

Fragment od miejscowości Piaski do Łopiennik jest częścią 125-kilometrowej trasy łączącej pierwszą z wymienionych lokalizacji z Hrabennem. Obecnie w realizacji są trzy odcinki od Zamościa w kierunku Hrebennego. "Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane, co zaplanowane jest jeszcze w tym roku" - informuje GDDKiA.

W przetargu są odcinki Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Z kolei dwa pozostałe odcinki -  Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód - są na etapie prac przygotowawczych. Ogłoszenie przetargów na ich realizację zaplanowane jest na przyszły rok. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.