Kierowcy z opolskiego dostaną kolejne 10,5 km ekspresów S11. Jest umowa!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zwalnia tempa. Właśnie popisała umowę na budowę jednego z trzech odcinków 46-kilometrowej trasy S11. Mowa o fragmencie pomiędzy Gotartowem i początkiem obwodnicy Olesna.

Za przygotowanie projektu oraz budowę trasy odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner). Inwestycja pochłonie łącznie 567,6 mln zł. Wykonawca na wywiązanie się z podpisanej właśnie umowy ma 39 miesięcy (nie licząc zimowych przerw w pracach od 16 grudnia do 15 marca).

Zobacz wideo

Trasa S11 na odcinku Gotartów - początek obwodnicy Olesna

"Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na terenie woj. opolskiego o długości 10,5 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jej początkowy fragment będzie się łączył z drugim odcinkiem budowanej drogi S11 na wysokości Gotartowa" - tłumaczą drogowcy w oficjalnym komunikacie. Trasa ominie Kluczbork i Ligotę Górną od strony wschodniej oraz Bąków od zachodu. Niedaleko Koloni Ciarki połączy się z istniejącym już fragmentem S11, który stanowi obwodnicę Olesna.

Droga ekspresowa S11.Droga ekspresowa S11. Fot. GDDKiA

Trasa poprowadzona będzie głównie nowym śladem. W ramach inwestycji zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych - Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych umieszczone po obu stronach drogi.

Droga ekspresowa S11 powiększy się o 46 km!

46-kilometrowa ekspresówka S11 między obwodnicą Kępna a obwodnicą Olesna została podzielona na trzy odcinki: koniec obwodnicy Kępna - Siemianice (12,5 km), Siemianice - Gotartów (22,7 km) oraz Gotartów - początek obwodnicy Olesna (10,5 km). 28 marca podpisano już umowę na realizację pierwszego z wymienionych fragmentów. Wartość inwestycji to 375,6 mln zł. W przypadku odcinka Siemianice - Gotartów toczy się sądowy spór - jeden z oferentów złożył odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu (wygrała go Polaqua z ofertą na 523 mln zł), jednak po tym jak Krajowa Izba Odwoławcza w całości je odrzuciła, przedsiębiorstwo zgłosiło do sądu skargę na samą decyzję KIO.

Trasa S11 przebiegać będzie przez cztery województwa

Docelowo S11 połączy Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. A wszystko to do 2030 roku. Gotowa trasa będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mogą korzystać z ponad 150 km trasy (wliczając wspólny przebieg z S6 i S11). W przyszłości pokonanie trasy z Kołobrzegu na Śląsk zajmie nieco ponad 5 godz.

Czy jesteś zadowolony z tempa budowy dróg szybkiego ruchu w Polsce?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.