Rzadko się zdarza, żeby w jednym czasie wybrano aż sześciu wykonawców sąsiadujących odcinków trasy. Jeśli pozostali oferenci nie wniosą odwołań lub Komisja przetargowa nie odkryje nieprawidłowości, wszystkie budowy powinny ruszyć już w przyszłym roku, po zdobyciu wszelkich zezwoleń. Co ważne pozostałe dwa przetargi na odcinku między Szczecinem a Piłą prawdopodobnie zostaną rozstrzygnięte jeszcze w tym roku.
Wartości wybranych ofert oraz wykonawcy przedstawiają się następująco:
Terminy realizacyjne projektu są ambitne. Inwestycje będą realizowane w formule "Projektuj i buduj". Wykonawcy mają przewidziane 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje, że cały proces administracyjny powinien zająć około 7 miesięcy, a prace w terenie kolejne 22 miesiące. Rozpoczęcie budowy na wszystkich sześciu odcinkach planowane jest w 2025 roku, a oddanie ich do użytku w 2028 rok.
Droga S10 o łącznej długości około 410 km będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Fragment między Piłą i Szczecinem liczy sobie 113 km długości i powinien zostać ukończony w całości w latach 2028-2029. Trasa S10 połączy regiony Pomorza Zachodniego, Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza, tworząc alternatywny szlak transportowy na północ od płatnej autostrady A2.
Obecnie trwają prace przygotowawcze także dla innych odcinków S10, obejmujących m.in. odcinek Wyrzysk – Bydgoszcz oraz A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Planuje się także poszerzenie autostrady A1 na odcinku Toruń – Włocławek, który będzie miał wspólny przebieg z S10.