Wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to kluczowy etap przy budowie drogi. W tym momencie kończy się planowani przebiegu, a zaczyna faktyczna budowa. Określenie granic budowy pozwala też na rozpoczęcie procedur odszkodowawczych za nieruchomości przeznaczone na rzecz Skarbu Państwa. W tym przypadku to wojewoda podlaski będzie nadzorować postępowanie w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania, a rzeczoznawcy majątkowi oszacują wartość nieruchomości. Natomiast wypłatami należności zajmie się GDDKiA.
Odcinek S19 Malewice - Chlebczyn liczy ok. 25 km i jest najbardziej na południe wysuniętym fragmentem S19 na Podlasiu. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na nowej trasie przewidziano dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ (krzyżowanie z drogą wojewódzką nr 690) oraz Siemiatycze Południe (krzyżowanie z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego). Planowana jest budowa 24 mostów, wiaduktów, estakad i przejść dla zwierząt, a także 17 dużych przepustów.
Podlaski odcinek S19 ma łączną długość ponad 177 km i podzielony jest na 15 krótszych odcinków. Aktualnie trwają prace budowlane na różnych fragmentach, od Kuźnicy do Chlebczyna, które obejmują również budowę obwodnicy Bielska Podlaskiego.
Budowę Vii Carpatii w województwie podlaskim podzielono na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego). O to zestawienie zaawansowania prac na poszczególnych fragmentach: