Dobre wieści z Zakopianki. Kolejne wąskie gardło do likwidacji

Mamy dobre wieści dla podróżujących od Krakowa w stronę Zakopanego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę nowego węzła w Myślenicach, na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego. W ramach przebudowy powstanie kładka, dzięki czemu z zatłoczonej trasy zniknie sygnalizacja świetlna na wyjeździe z Myślenic.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała właśnie umowę z wykonawcą ważnego węzła na Zakopiance. Mowa o skrzyżowaniu krajowej siódemki z ul. Sobieskiego w Myślenicach. Ustawiona tam sygnalizacja oznacza w okresach natężonego ruchu długie korki. Na szczęście przebudowa ma zlikwidować wąskie gardło Zakopianki.

Koniec z wąskim gardłem na Zakopiance

Finalizacja umowy oznacza, że budowa nowego węzła rozpocznie się wczesną wiosną. Prace rozpoczną się od przeniesienia sieci energetycznych o niskim i średnim napięciu, teletechnicznych, kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych, kolidujących z nową inwestycją. Konieczna będzie też rozbiórka pięciu budynków na terenie placu budowy.

Nowy węzeł wybuduje firma Banimex. Prace ruszą wiosną i od tego czasu firma będzie miała 8 miesięcy (z uwzględnieniem przerw zimowych), na zakończenie nowego węzła i udostępnienia go kierowcom. To oznacza, że pojedziemy nim najpóźniej na koniec 2025 roku.

Zobacz wideo

Przebudowa zakopianki w Myślenicach

Najważniejsze, że dzięki budowie węzła z Zakopianki zniknie kolejna sygnalizacja świetlna, która zatrzymuje ruch na trasie. Mowa o światłach na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną też dodatkowe pasy umożliwiające wjazd na węzeł i na Zakopiankę. Na ul. Sobieskiego pojawi się rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7. Likwidacja sygnalizacji świetlnej i umożliwienie bezkolizyjnego dołączania do ruchu na DK7 znacznie poprawi płynność i bezpieczeństwo na tym odcinku trasu do polskiej stolicy Tatr.

Ważnym elementem dla pieszych będzie także budowa nowej kładki w okolicy dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu będzie można zlikwidować dotychczasowe przejście, umożliwiając mieszkańcom bezpieczne przekraczanie Zakopianki.

Ruch na Zakopiance – będzie coraz gorzej

Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok zwiększa się tu także natężenie ruchu. W latach 2020-2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.