Trasa S7. Co się dzieje na placu budowy? GDDKiA podała konkrety

GDDKiA chętnie dzieli się kolejnymi planami. Tym razem postanowiła opowiedzieć o dalszej budowie jednej z najważniejszych dróg w Polsce. Mowa oczywiście o drodze ekspresowej S7. Co się dzieje na jej budowie?

O budowie dróg w Polsce opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Droga ekspresowa S7 będzie jedną z najdłuższych tego typu tras w kraju. Będzie, bo z planowanych 706 km, aktualnie przejezdnych jest blisko 586 km. Całe szczęście drogowcy nie poprzestają na planach. Bo budowa pozostałych fragmentów ekspresówki trwa.

Zobacz wideo

Budowa drogi ekspresowej S7. Kluczowe pięć punktów

Co aktualnie dzieje się na przebudowywanych lub dopiero budowanych odcinkach drogi ekspresowej S7? Korzystając z kończącego się roku, GDDKiA postanowiła podsumować prace. Informuje zatem o tym, że:

  • cały czas trwa przebudowa starej trasy S7 na odcinku między Płońskiem i Czosnowem. Za Zakroczymiem drogowcy zburzyli np. wszystkie wiadukty. Każdy zostanie postawiony od nowa. Poza tym trasa zyska po trzy pasy ruchu na obu jezdniach.
  • ogłoszony został przetarg na opracowanie projektu budowlanego dla połączenia S7 z Warszawą. Do tej pory w Czosnowie kończyło się S7 i zamieniało się w drogę krajową nr 7. GDDKiA chce stworzyć alternatywny przebieg S7 i połączyć ją z Trasą Toruńską w Warszawie.
  • w realizacji są dwa odcinki S7 w woj. małopolskim, od Miechowa do Szczepanowic oraz od Widomej do Krakowa. W przyszłym roku drogowcy chcą połączyć S7 z S52 Północną Obwodnicą Krakowa.
  • rozpisany jest przetarg na wytyczenie przebiegu nowej zakopianki pomiędzy Krakowem i Myślenicami, uwzględniając także połączenie z S52 Beskidzką Drogą Integracyjną.
  • przygotowywana jest dokumentacja przygotowawcza dla przebiegu drogi łączącej koniec S7 w Rabce-Zdroju z przejściem granicznym w Chyżnem.

Plany brzmią imponująco. Warto jednak pamiętać o tym, że w wielu punktach są raczej dalekosiężne. Zanim kierowcy przejadą pełną długością drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Rabki-Zdroju, minie jeszcze trochę czasu.

Pomysł budowy drogi idącej śladem S7 sięga czasów II RP

Droga ekspresowa S7 przybrała swój obecny kształt dopiero w III RP. Warto jednak wiedzieć o tym, że koncepcja tego szlaku jest zdecydowanie starsza. Po raz pierwszy idea stworzenia trasy łączącej Warszawę z Myślenicami narodziła się w roku 1920, a wszystko za sprawą ustawy o budowie i utrzymaniu dróg publicznych w Rzeczypospolitej Polskiej. Niestety plany przerwała wojna. Dlatego do pomysłu budowy drogi powrócono dopiero w na początku lat 50. XX wieku. Kamień węgielny pod S-siódemkę wkopał tak naprawdę PRL. To za czasów Polski Ludowej powstał m.in. dwupasmowy odcinek między Płońskiem a Warszawą nazwany potocznie przez kierowców Trasą Gdańską.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.