O budowie dróg w Polsce opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.
Droga ekspresowa S7 będzie jedną z najdłuższych tego typu tras w kraju. Będzie, bo z planowanych 706 km, aktualnie przejezdnych jest blisko 586 km. Całe szczęście drogowcy nie poprzestają na planach. Bo budowa pozostałych fragmentów ekspresówki trwa.
Co aktualnie dzieje się na przebudowywanych lub dopiero budowanych odcinkach drogi ekspresowej S7? Korzystając z kończącego się roku, GDDKiA postanowiła podsumować prace. Informuje zatem o tym, że:
Plany brzmią imponująco. Warto jednak pamiętać o tym, że w wielu punktach są raczej dalekosiężne. Zanim kierowcy przejadą pełną długością drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Rabki-Zdroju, minie jeszcze trochę czasu.
Droga ekspresowa S7 przybrała swój obecny kształt dopiero w III RP. Warto jednak wiedzieć o tym, że koncepcja tego szlaku jest zdecydowanie starsza. Po raz pierwszy idea stworzenia trasy łączącej Warszawę z Myślenicami narodziła się w roku 1920, a wszystko za sprawą ustawy o budowie i utrzymaniu dróg publicznych w Rzeczypospolitej Polskiej. Niestety plany przerwała wojna. Dlatego do pomysłu budowy drogi powrócono dopiero w na początku lat 50. XX wieku. Kamień węgielny pod S-siódemkę wkopał tak naprawdę PRL. To za czasów Polski Ludowej powstał m.in. dwupasmowy odcinek między Płońskiem a Warszawą nazwany potocznie przez kierowców Trasą Gdańską.