Nowe autostrady i drogi ekspresowe w 2024 r. Prawie 150 km, na liście S7 Kraków i A2

Nowy rok i nowe drogi. GDDKiA planuje dalsze prace. W roku 2024 przybędzie nam w sumie 148 km dróg krajowych. Najważniejsze prace zostaną domknięte na S7 pod Krakowem i A2. A te punkty dopiero otwierają długą listę.

O budowie dróg w Polsce opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

GDDKiA podsumowanie roku 2023 ma już za sobą. Snuje zatem plany na kolejne 12 miesięcy. Tu dyrekcja chce zakończyć pracę na kolejnych 17. odcinkach dróg. Znaczna część z nich to drogi ekspresowe i autostrady.

Zobacz wideo Nowe elektryczne radiowozy dla policjantów z Zielonej Góry i Świebodzina

Nowe drogi w Polsce w 2024 r. to na początek fragment S7

Jednym z kluczowych odcinków jest fragment trasy S7 między Miechowem a Szczepanowicami. Ma on tylko 5,32 km długości, ale pozwala na dalsze domykanie S7 na północ od Krakowa. Realizacja pochłonie prawie 162,5 mln zł. Umowny termin zakończenia robót budowlanych został zaplanowany na 8 sierpnia 2024 r. A jeżeli chodzi o rejon Krakowa, na S7 plany się nie kończą. Bo w roku 2024 kierowcy pojadą również większą częścią trasy S52 w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa. Do użytkowania zostanie oddany fragment o długości 12,32 km.

W roku 2024 kierowcy pojadą też nowymi fragmentami A2, S3 czy dróg krajowych

Numerem dwa na liście kluczowych fragmentów są dwa odcinki A2. GDDKiA w roku 2024 ma zamiar ukończyć pracę na nieco ponad 12-kilometrowym odcinku między Ryczołkiem i Groszkami oraz blisko 12,5-kilometrowym odcinku między Gręzowem i Swobodą. Zakończenie tych prac będzie oznaczać, że ciągły przejazd A2 z Warszawy do Siedlec stanie o krok bliżej od kierowców podróżujących m.in. w kierunku przejścia granicznego w Kukurykach.

Nowe drogi ekspresowe w Polsce w 2024 r.:

  • S1 Pyrzowice – Kosztowy – 6,95 km
  • S3 Świnoujście – Dargobądz – 17,05 km
  • S3 Dargobądz – Troszyn – 15,90 km
  • S3 Bolków – Kamienna Góra Północ – 16,06 km
  • S6 obwodnica Koszalina i Sianowa – 3,90 km
  • S16 Borki Wielkie – Mrągowo – 12,93 km

Nowe drogi krajowe w Polsce w 2024 r.:

  • DK9 Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego – 2,88 km
  • DK11 Janiska – Kołobrzeg Wschód – 1,5 km
  • DK31 Obwodnica Gryfina – 5,52 km
  • DK32 Obwodnica Strykowa – 3,07 km
  • DK47 Rdzawka – Nowy Targ – 16,14 km
  • DK72 Obwodnica Grzymiszewa – 1,38 km
  • DK74 Brzesko – Nowy Sącz – 2,99 km

W Polsce dalej buduje się drogi. Dynamika działań jest wyraźnie spada

Dobrze, że w Polsce cały czas buduje się drogi. Dobrze też, że w ciągu kolejnego roku przybędzie nam blisko 150 km kolejnych szlaków. Wniosek z analizy planów GDDKiA może być jednak jeszcze jeden. Bo wyraźnie widać, że tempo prac spada. Dla porównania w roku 2023 GDDKiA oddało do użytkowania 267 km. To o dwie trzecie więcej. I nie chodzi o to, że pomysł rozbudowy dróg w Polsce się wyczerpuje. Koncepcji jest wiele. Część – jak chociażby S7 między Warszawą a Czosnowem – od lat mocno odciąga się jednak w czasie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.