Wszystkie dziewięć ofert, które wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12, było poniżej zakładanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad budżetu. Najniższą złożyło konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (lider) i TrackTec Contruction (706,9 tys. zł). Najwyższą z kolei Mostostal (897,5 tys. zł), a GDDKiA przygotowało na budowę 1 051 tys. zł.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować trasę w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
Długa na około 18 kilometrów obwodnica Głogowa będzie drogą dwujezdniowa o klasyfikacji GP (główna ruchu przyspieszonego), posiadającą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Trasa ta przebiegnie nowym śladem i ominie Głogów od strony zachodniej. Droga przetnie obszary gmin: Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów oraz sam Głogów. Początek trasy będzie znajdować się w gminie Radwanice (w powiecie polkowickim) przy już istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód (węzeł ten jest punktem krzyżowania drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 12), a zakończy się w miejscowości Stare Serby, poprzez połączenie z obecną drogą krajową nr 12.
Na trasie zaplanowano budowę aż czterech węzłów drogowych, będących dwupoziomowymi skrzyżowaniami:
W ramach inwestycji powstanie także przeprawa przez Odrę, wyczekiwana przez mieszkańców i użytkowników drogi. Wyprowadzi ona ruch z centrum miasta. Dodatkowo wybudowane zostaną inne obiekty inżynierskie: wiadukty w ciągu i nad drogą główną (w tym pełniące funkcję przejść dla zwierząt).
Celem tej inwestycji jest nie tylko odciążenie z ruchu tranzytowego Głogowa, trasa będzie też fragmentem połączenia nowo wybudowanych dróg ekspresowych S3 i S5 w województwach dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. Dodatkowo, Głogów zyska nowy most przez Odrę, co znacząco skróci czas przejazdu przez miasto.
Pozostałych sześć obwodnic jest na etapie prac przygotowawczych. Dla obwodnicy Legnicy (DK94), Milicza (DK15) oraz Międzyborza (DK25) oczekujemy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla pozostałych tj. obwodnic Kaczorowa (DK3), Oławy (DK94) i Złotego Stoku (DK46), prowadzone są prace przygotowawcze nad opracowywaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.