W połowie kwietnia 2023 r. pięć firm przedstawiło Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej dla łącznika między węzłami Łódź Południe (A1/S8) i Kozenin (S12/S74). Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym budżecie. 29 czerwca po raz pierwszy została wskazana najkorzystniejsza oferta, leczy wykonawca nie został ostatecznie wybrany w związku z odwołaniem. Do ponowionego przetargu także wpłynęło odwołanie. Obecnie rozstrzygnięciem zajmuje Krajowa Izba Odwoławcza, będąca organem właściwym do rozpoznawania odwołań wnoszonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Więcej o budowanych drogach w Polsce przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.
Przedłużenie trasy S8 w województwie łódzkim to blisko 60 km nowej, dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Droga ma być wyposażona we wszystkie niezbędne urządzenia, takie jak: bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem, a także wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.
Przyszła droga będzie miała kluczowe znaczenie nie tylko w komunikacji lokalnej, ale także dla całego transportu krajowego i zagranicznego ze szczególnym uwzględnieniem długodystansowego przewozu towarów. Trasa w przyszłości połączy Tomaszów Mazowiecki i sąsiednie miejscowości z Łodzią. Skomunikuje również województwo łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie. Część nowej trasy bardzo ułatwi i usprawni także przejazd od strony Wielkopolski w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego.
To nie koniec korzyści, jakie przyniesie budowa tego 60-kilometrowego łącznika. Trasa też będzie miała wpływ na lepsze skomunikowanie Dolnego Śląska z Warszawą. Bezpośrednie połączenie S8 do okolic Tomaszowa Mazowieckiego ułatwi przejazd z Wrocławia do stolicy Polski, przejmując część ruchu z bardzo zatłoczonej A2 (na odcinku Łódź - Warszawa), a także z A1 między węzłem Łódź Południe i Piotrkowem Trybunalskim.