Autostrada A18 co prawda nie jest najkrótsza w kraju - ten tytuł dzierży 22-kilometrowa A8 - ale na tle takich gigantów jak A1, A2 czy A4 to zaledwie niewielka dojazdówka. Jednak dojazdówka ważna z punktu widzenia osób podróżujących w kierunku Berlina.
Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że drogowcy oddali 11 km drogi A18, a już niebawem kierowcy dostaną kolejne 16 km południowej nitki. Aktualnie na odcinku między Iłową a granicą województw lubuskiego i dolnośląskiego trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jednak to nie koniec dobrych wieści.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewniła, że jeszcze w tym roku kierowcy będą mogli korzystać z całej trasy A18, która będzie się rozciągać od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w województwie dolnośląskim.
Dziś jest już gotowy odcinek A18 o długości ponad 30 km. Jednak prace budowlane wciąż trwają na dwóch ostatnich fragmentach drogi o łącznej długości prawie 38 km:
Jak wspominaliśmy wcześniej, lada dzień możemy spodziewać się otwarcia odcinka A18 między Iłową a województwem dolnośląskim. Wkrótce wykonawca usunie tymczasowe oznakowanie, a droga zostanie w pełni udostępniona kierowcom.
Przypomnijmy. Droga nr 18 istniała już wcześniej, ale aktualnie trwa jej modernizacja i rozbudowa (powstają także nowe odcinki), która zamieni ją w autostradę. Pracę podzielono na dwa etapy. Pierwszy etap prac polegał na budowie jezdni północnej o parametrach autostradowych na odcinku prowadzącym od granicy państwa w Olszynie w kierunku Żar. Aktualnie trwa przebudowa południowej jezdni na odcinku 70 km między Olszyną a Golnicami w kierunku Wrocławia.
We wrześniu 2022 roku oddano do użytku pierwszy odcinek autostrady A18 między węzłami Żary Zachód i Iłowa, a w lipcu tego samego roku otwarto rozbudowany do parametrów autostrady 11-kilometrowy odcinek od węzła Olszyna do węzła Żary Zachód.