W 25. rocznicę premiery modelu GT3, firma Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3. Model ten debiutuje od razu w dwóch wersjach: jako bezkompromisowy samochód z tylnym skrzydłem, przygotowany do jazdy po torze wyścigowym oraz jako bardziej stonowana i uniwersalna odmiana z pakietem Touring.
Oba warianty 911 GT3 napędzane są wolnossącym silnikiem typu bokser o pojemności 4.0 l. Generowana moc wynosi 510 KM i 461 Nm, a silnik kręci się do 9000 obr./min. Motor jest standardowo połączony z 7-biegową przekładnią PDK, a opcjonalnie bez dopłaty można wybrać 6-stopniową manualną skrzynię biegów. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h wynosi 3,4 s w przypadku PDK i 3,9 s w wariancie z manualem. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 311 lub 313 km/h.
Składając auto pod siebie można wybierać spośród szerokiej gamy opcji personalizacji. Możliwości są niemalże nieskończone, a zabawa konfiguratorem potrafi trwać godziny, szczególnie podczas stylizacji karoserii i procesu indywidualizacji wykończenia wnętrza. Nowy jest pakiet Weissach dla wersji GT3 kosztujący w najbardziej rozbudowanym wariancie 122 249 zł oraz pakiet Leichtbau dla odmiany Touring - pakiet optymalizujący masę własną wyceniony na 182 923 zł. Hamulce Porsche Ceramic Composite Brake wyceniono na 56 881 zł, a układ podnoszenia przedniej osi to wydatek 16 904 zł.
Do nowości należy możliwość zamówienia 911 GT3 z pakietem Touring z opcjonalnymi tylnymi siedzeniami (0 zł), co dodatkowo zwiększa funkcjonalność tego sportowego samochodu w codziennym użytku. Klienci mogą również wybrać innowacyjne, lekkie fotele kubełkowe ze składanym oparciem (cena 33 745 zł), wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją elektryczną kosztują 13 240 zł. Wnętrze wykończone skórą Exclusive Manufaktur dorzuca do rachunku 73 176 zł.
Dla nabywców Porsche 911 GT3 oraz Porsche 911 GT3 z pakietem Touring, w zestawie z autem przewidziano ekskluzywny chronograf Porsche Design, który można spersonalizować zgodnie z konfiguracją zamówionego samochodu, włącznie z kolorystyką nadwozia z programu Paint to Sample. Co ciekawe, lakier wybrany z rozszerzonego programu PTS może kosztować nawet 150 tys. złotych. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.