To już koniec? Po kilkunastu latach Francuzi kończą produkcję znanego modelu. W Polsce był bardzo popularny

Czas się rozstać z jednym z bestsellerów Dacii. Choć od 2020 r. w Europie oferowany jest Logan trzeciej generacji to w Ameryce Południowej wciąż produkują starszą odmianę. Lokalne media alarmują, że powoli zbliża się jej kres.

Dacia Logan wiecznie żywa? Popularny model przetrwał kilkanaście lat na liniach produkcyjnych Dacii i Renault. Przetrwa i dłużej dzięki Rosjanom, którzy wciąż utrzymują produkcję modelu Łada Largus, czyli ogromnego kombi tak blisko spokrewnionego z Loganem pierwszej generacji. Mimo dotkliwych zachodnich sankcji, zakończenia współpracy z Renault i problemów z dostępnością komponentów Łada dalej próbuje zachować produkcję na własny dość wygłodniały rynek.

Zobacz wideo Nowa Dacia Spring. Poznajemy z bliska Dacię jeszcze przed światową premierą

W europejskich salonach Dacii można za to już od kilku lat kupić Logana trzeciej generacji. Po drugiej stronie Atlantyku wciąż jeszcze oferowana jest druga generacja prostego sedana. W Ameryce Południowej samochód sprzedawany jest jako Renault Logan. To auto wytwarzane lokalnie w Argentynie, Brazylii i Kolumbii. Znaczek Renault nie powinien dziwić. Na tak odległych rynkach to znacznie bardziej rozpoznawalna marka niż Dacia.

Ostatnie sztuki Logana

Okazuje się, że po wielu latach produkcji (pierwsza generacja pojawiła się w Brazylii w 2007 roku) czas rozstać się z Loganem drugiej generacji. U dealerów można już znaleźć ostatnie sztuki, które wyprodukowano głównie na zamówienie właścicieli flot i wypożyczalni samochodów. Co dalej? Jak dotąd brak oficjalnego komunikatu Renault w sprawie potencjalnego następcy. Niewykluczone, że wedle prognoz lokalnych mediów Francuzi zaczną sprowadzać wersję Renault Thaliant (odpowiednik najnowszej Dacii Logan) z zakładów w Rumunii lub w Turcji. W grę wchodzi także Maroko, które na rynek południowoamerykański wytwarza Renault Kardian, czyli zmodyfikowaną wersję Dacii Sandero Stepway.

Łada Largus po liftingu
Łada Largus po liftingu Łada. Materiały producenta
Renault Logan
Renault Logan Renault Logan

Brazylijska odmiana Logana dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia Life (w standardzie elektrycznie sterowane szyby i klimatyzacja, ale nie ma radia) i Zen (radio z Android Auto i Apple CarPlay oraz czujniki parkowania). Obie oferowane są tylko z małym i niezbyt wysilonym trzycylindrowym silnikiem 1.0 12V SCe o mocy ledwie 79/82 KM. To motor tradycyjnie już dla rynku południowoamerykańskiego dostosowany do pracy na benzynie i etanolu. Stąd w danych technicznych zawsze wskazuje się moc na benzynie (niższa) i etanolu (wyższa).

W Brazylii cennik rozpoczyna się od kwoty 97,5 tys. realów brazylijskich (BRL). W przeliczeniu to nieco ponad 68 tys. zł. Czy to dużo? W Polsce Logana już nie kupisz. Najbardziej zbliżone jest Sandero dostępne od 64,2 tys. zł.

Renault Logan na rynek brazylijski
Renault Logan na rynek brazylijski Renault
Renault Logan na rynek brazylijski
Renault Logan na rynek brazylijski Renault
Więcej o: