Dacia Logan wiecznie żywa? Popularny model przetrwał kilkanaście lat na liniach produkcyjnych Dacii i Renault. Przetrwa i dłużej dzięki Rosjanom, którzy wciąż utrzymują produkcję modelu Łada Largus, czyli ogromnego kombi tak blisko spokrewnionego z Loganem pierwszej generacji. Mimo dotkliwych zachodnich sankcji, zakończenia współpracy z Renault i problemów z dostępnością komponentów Łada dalej próbuje zachować produkcję na własny dość wygłodniały rynek.
W europejskich salonach Dacii można za to już od kilku lat kupić Logana trzeciej generacji. Po drugiej stronie Atlantyku wciąż jeszcze oferowana jest druga generacja prostego sedana. W Ameryce Południowej samochód sprzedawany jest jako Renault Logan. To auto wytwarzane lokalnie w Argentynie, Brazylii i Kolumbii. Znaczek Renault nie powinien dziwić. Na tak odległych rynkach to znacznie bardziej rozpoznawalna marka niż Dacia.
Okazuje się, że po wielu latach produkcji (pierwsza generacja pojawiła się w Brazylii w 2007 roku) czas rozstać się z Loganem drugiej generacji. U dealerów można już znaleźć ostatnie sztuki, które wyprodukowano głównie na zamówienie właścicieli flot i wypożyczalni samochodów. Co dalej? Jak dotąd brak oficjalnego komunikatu Renault w sprawie potencjalnego następcy. Niewykluczone, że wedle prognoz lokalnych mediów Francuzi zaczną sprowadzać wersję Renault Thaliant (odpowiednik najnowszej Dacii Logan) z zakładów w Rumunii lub w Turcji. W grę wchodzi także Maroko, które na rynek południowoamerykański wytwarza Renault Kardian, czyli zmodyfikowaną wersję Dacii Sandero Stepway.
Brazylijska odmiana Logana dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia Life (w standardzie elektrycznie sterowane szyby i klimatyzacja, ale nie ma radia) i Zen (radio z Android Auto i Apple CarPlay oraz czujniki parkowania). Obie oferowane są tylko z małym i niezbyt wysilonym trzycylindrowym silnikiem 1.0 12V SCe o mocy ledwie 79/82 KM. To motor tradycyjnie już dla rynku południowoamerykańskiego dostosowany do pracy na benzynie i etanolu. Stąd w danych technicznych zawsze wskazuje się moc na benzynie (niższa) i etanolu (wyższa).
W Brazylii cennik rozpoczyna się od kwoty 97,5 tys. realów brazylijskich (BRL). W przeliczeniu to nieco ponad 68 tys. zł. Czy to dużo? W Polsce Logana już nie kupisz. Najbardziej zbliżone jest Sandero dostępne od 64,2 tys. zł.