Atrakcyjnie wyglądające Renault Kardian to pojazd przygotowany z myślą o rynkach, na których nie występuje Dacia. Kompaktowy miejski pojazd został opracowany w ścisłej współpracy zespołów z krajów, w których Renault jest od dawna obecne i cieszy się zainteresowaniem klientów. Należy się więc go spodziewać na rynkach afrykańskich i południowoamerykańskich. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Auto to tak naprawdę dobrze znana od kilku lat w Europie aktualna generacja Dacii Sandaro. Dokładnie mowa o odmianie Stepway odznaczającej się m.in. podwyższonym zawieszeniem i relingami na dachu, jak na prawdziwego crossovera przystało. Designerzy zmienili jednak szereg kluczowych elementów nadwozia, dzięki którym wygląd Kardiana jest spójny z aktualną gamą marki Renault. Charakterystyczny jest m.in. wzór przedniego oraz tylnego oświetlenia, czy atrapa wlotu powietrza do silnika z nowym firmowym logo. Modnie wygląda kontrastowy czarny dach oraz ozdobne fragmenty zderzaków polakierowane szarym kolorem.
Więcej różnic względem Dacii jest w kabinie. Natychmiast w oczy rzuca się inna kierownica czy cyfrowe zegary. Tunel środkowy ma inny kształt, w którym ulokowano wybierak automatycznej skrzyni biegów, korzystającej z technologii by-wire. Ekran systemu multimedialnego jest 8-calowy, można też liczyć na nastrojowe podświetlenie kabiny. Kardian został wyposażony w sześć poduszek powietrznych, a także w 13 zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę (ADAS), takich jak system ostrzegania o martwym polu widzenia czy system kamer monitorujących otoczenie pojazdu.
Obudowany plastikowymi osłonami Kardian, będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 litra z turbodoładowaniem o mocy 125 KM i 220 Nm. Do współpracy z motorem zostanie zaprzęgnięta automatyczna skrzynia biegów EDC (Efficient Dual Clutch). Napęd trafi na przednie koła.
Kardian najpierw zostanie wprowadzony do sprzedaży w Ameryce Południowej. Produkcja zostanie zlokalizowana w fabryce w Kurytybie w Brazylii, a po pewnym czasie planowane jest również uruchomienie produkcji w fabryce w Casablance w Maroku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.