Volkswagen Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na torze wyścigowym Nurburgring w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu, w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym wyrazistym przodem, w którym seryjne montowane są reflektory LED Plus (w opcji matrycowe reflektory IQ.LIGHT). Z tyłu w oczy rzuca się duży spojler dachowy zapewniający odpowiednią siłę docisku.
Pokazane po raz pierwszy auto otrzymało opcjonalne 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown o wzorze pięciu owalnych otworów (obręcze te przypominają felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji). W standardzie auto będzie oferować obręcze 18-calowe. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau (każda z felg waży 8 kg i zmniejsza masę nieresorowaną).
Golf GTI Clubsport jest napędzany przez doładowany silnik EA888 LK3 evo4. Benzynowa 4-cylindrowa jednostka 2.0 TSI zapewnia moc 300 koni mechanicznych (+35 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Motor połączony jest z 7-biegowym DSG i moc na drogę jest przenoszona za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sztywności. W Clubsporcie układ hamulcowy jest inny, niż w standardowym wydaniu GTI i cechuje się wyższą wydajnością.
Hothatch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI w historii kompaktowego sportowca jest w podstawie elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Przy pakiecie Race limit jest zdjęty i auto potrafi rozpędzić się do 267 km/h. Dla przypomnienia, aktualny Golf GTI ósmej generacji po liftingu rozwija moc 265 KM, a podstawowa specyfikacja zawiera automatyczna skrzynię biegów.
Wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest nowy profil jazdy o nazwie Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nurburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu.
Tak samo jak w Golfie GTI, w wariancie GTI Clubsport informacje dla kierowcy będą wyświetlane na konfigurowalnym panelu wirtualnych zegarów o przekątnej 10,2". W opcji oferowany będzie jeszcze wyświetlacz przezierny, przedstawiający kierowcy istotne informacje na przedniej szybie. W otoczeniu wnętrza nie zabraknie dekoracyjnych smaczków typowych dla Golfa GTI oraz sportowych siedzeń. System infotainment wykorzystuje ekran dotykowy o przekątnej 12,9". Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.