VW Golf GTI Clubsport najmocniejszym seryjnym przednionapędowym Golfem

Posłuchaj artykułu (ładuję...)
Zupełnie nowy Volkswagen Golf GTI Clubsport został zaprezentowany, a miejscem premiery został legendarny niemiecki tor Nurburgring. Auto jest najmocniejszą seryjną wersją przednionapędowego hothatcha w historii Golfa.

Volkswagen Golf GTI Clubsport został zaprezentowany na torze wyścigowym Nurburgring w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu, w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym wyrazistym przodem, w którym seryjne montowane są reflektory LED Plus (w opcji matrycowe reflektory IQ.LIGHT). Z tyłu w oczy rzuca się duży spojler dachowy zapewniający odpowiednią siłę docisku.

Pokazane po raz pierwszy auto otrzymało opcjonalne 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown o wzorze pięciu owalnych otworów (obręcze te przypominają felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji). W standardzie auto będzie oferować obręcze 18-calowe. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau (każda z felg waży 8 kg i zmniejsza masę nieresorowaną). 

 

Najmocniejszy Golf GTI

Golf GTI Clubsport jest napędzany przez doładowany silnik EA888 LK3 evo4. Benzynowa 4-cylindrowa jednostka 2.0 TSI zapewnia moc 300 koni mechanicznych (+35 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Motor połączony jest z 7-biegowym DSG i moc na drogę jest przenoszona za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sztywności. W Clubsporcie układ hamulcowy jest inny, niż w standardowym wydaniu GTI i cechuje się wyższą wydajnością. 

Hothatch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI w historii kompaktowego sportowca jest w podstawie elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Przy pakiecie Race limit jest zdjęty i auto potrafi rozpędzić się do 267 km/h. Dla przypomnienia, aktualny Golf GTI ósmej generacji po liftingu rozwija moc 265 KM, a podstawowa specyfikacja zawiera automatyczna skrzynię biegów. 

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI Clubsport Fot. Volkswagen

Nowy profil jazdy Special

Wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest nowy profil jazdy o nazwie Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nurburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu.

Tak samo jak w Golfie GTI, w wariancie GTI Clubsport informacje dla kierowcy będą wyświetlane na konfigurowalnym panelu wirtualnych zegarów o przekątnej 10,2". W opcji oferowany będzie jeszcze wyświetlacz przezierny, przedstawiający kierowcy istotne informacje na przedniej szybie. W otoczeniu wnętrza nie zabraknie dekoracyjnych smaczków typowych dla Golfa GTI oraz sportowych siedzeń. System infotainment wykorzystuje ekran dotykowy o przekątnej 12,9". Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:

Komentarze (0)

VW Golf GTI Clubsport najmocniejszym seryjnym przednionapędowym Golfem

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).