• Link został skopiowany

Więc tak wygląda pożegnanie. Oto Bugatti Chiron L'Ultime. Numer 500

Koniec. Oto ostatnie Bugatti Chiron. Francuzi ze swoim modelem żegnają się, a jakże, wersją specjalną L'Ultime.
Bugatti Chiron L'Ultime
fot. Bugatti

Coś się kończy, coś się zaczyna, jak mawia klasyk. Bugatti po wielu latach żegna się z modelem Chiron i właśnie zaprezentowała jego ostatnie wydanie L'Ultime. Nie skupia się na danych technicznych i nie informuje o zmianach w hipersamochodzie. Dlatego i my nie będziemy tego robić, a zaprosimy was do naszej galerii, gdzie znajdziecie sporo zdjęć pożegnalnego Chirona. Dla tych, którzy nie lubią klikać część wklejamy również w tekst.

To koniec Bugatti Chirona. Niebieskie pożegnanie

Zgodnie z zapowiedziami Bugatti Chiron kończy swoją piękną historię samochodem numer 500. Charakterystyczne niebieskie malowanie to mieszanka dwóch kolorów, które Francuzi nazwali French Racing Blue oraz Atlantic Blue. Nadwozie zdobią nazwy ważnych dla Bugatti lokalizacje na całym świecie, a w kilku miejscach znajdziecie liczbę "500". Nie zabrakło też francuskiej flagi na lusterkach, co nie powinno dziwić. Francuzi zawsze są dumni ze swojego pochodzenia.

Gdzie trafi ostatnie Bugatti Chiron? Tego oczywiście nie podano, ale wiele wskazuje na kogoś ze Stanów Zjednoczonych. Jeśli nie zdążyliście kupić swojego Bugatti Chirona, to wciąż możecie spróbować zamówić jeden z dwóch modeli, które powstają na jego bazie. Mowa oczywiście o Mistral, którego produkcję ograniczono do 99 sztuk oraz torowym Bolide, jeszcze bardziej limitowanym wydaniu Chirona. Powstanie tylko 40 Bolide.

Bugatti Chiron L'Ultime
Bugatti Chiron L'Ultime fot. Bugatti
Bugatti Chiron L'Ultime
Bugatti Chiron L'Ultime fot. Bugatti
Bugatti Chiron L'Ultime
Bugatti Chiron L'Ultime fot. Bugatti

A co teraz? Bugatti zaraz pokaże następcę

Z każdą generacją swoich hipersportowych samochodów Bugatti przenosi standardy projektowania, inżynierii, wydajności i rzemiosła na nowy poziom. A w tym roku, osiem lat od zaprezentowania Chriona, Bugatti pokazuje światu pierwszą stronę najnowszego rozdziału w swojej bogatej historii

- tak Bugatti samo opisało swój nowy model, kiedy ujawniło, że na pokładzie znajdzie się wolnossący silnik V16 o pojemności 8,3 litra. Mate Rimac określił kiedyś nowy motor spalinowy słowami "very attractive". Plotki przekazane przez "Auto Motor und Sport" głoszą, że silnik V16 będzie miał imponującą pojemność 8,3 litra o mocy około 1000 KM. Motor podobno opracowany we współpracy z firmą Cosworth ma współpracować z trzema silnikami elektrycznymi, które będą czerpać energię z akumulatora trakcyjnego. Łączna moc wyjściowa ma sięgać 1800 koni mechanicznych, a napęd trafi na cztery koła przy wsparciu jednostek elektrycznych.

Jakich osiągów możemy się spodziewać po nowym Bugatti? Jeśli punktem odniesienia miałby być pierwszy Chiron, to na pewno dostaniemy absurdalnie szybkiego hybrydowego potwora. Premierowy Chiron miał 1500 KM z silnika W16, a pierwszą setkę robił w mniej niż 2,5 s, dwusetkę poniżej 6,5 s, a 300 km/h na liczniku było kwestią 13,6 sekundy. Inżynierowie nowego modelu pewnie będzie chciał pokazać, że nowoczesny, hybrydowy napęd ma same zalety, poprawiając te liczby.

Bugatti Chiron L'Ultime
Bugatti Chiron L'Ultime fot. Bugatti
Więcej o: