Północna Pętla toru Nurburgring nazywana Zielonym Piekłem, liczy 20 832 km i jest miejscem będącym najważniejszą próbą dla samochodów marki Porsche. Zupełnie nowy wariant modelu 911, który po raz pierwszy w 61-letniej historii legendarnego sportowego auta będzie wykorzystywać napęd hybrydowy, już pokazał co potrafi na słynnym niemieckim torze wyścigowym.
Testowanie i dostrajanie na Północnej Pętli toru Nurburgring hybrydowe Porsche 911 oficjalnie pobiło porównywalną wersję z tradycyjnym napędem. W trakcie wyczynowych testów ambasador marki Porsche, Jorg Bergmeister, pokonał nowym wariantem okrążenie w czasie 7:16,934 min (o 8,7 sekundy szybciej niż odpowiadającym mu poprzednikiem). Testowy egzemplarz był wyposażony w standardowe opony drogowe oraz w zestaw aerodynamiczny z nieruchomym tylnym spojlerem, który już od kilku generacji jest dostępny jako opcja i zapewnia większy docisk przy wysokich prędkościach.
Nowe 911 stało się znacznie szybsze na torze. Mamy większą przyczepność i znacznie wyższą moc, a spontaniczna reakcja hybrydowego napędu o wysokich osiągach stanowi wielką zaletę
– powiedział Jorg Bergmeister.
Porsche 911 z napędem hybrydowym zakończyło program rozwoju, podczas którego muły testowe pokonały ponad pięć milionów kilometrów w najróżniejszych warunkach na całym świecie. Auto ukierunkowane na wysokie osiągi oficjalnie jest gotowe do produkcji seryjnej.
Światowa premiera nowego Porsche 911 została zaplanowana na 28 maja. Wydarzenie rozpocznie się o godzinie 15:00 czasu środkowoeuropejskiego letniego. Transmisję premiery będzie można oglądać na żywo online na oficjalnych kanałach Porsche m.in. w serwisach YouTube i LinkedIn. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.