Przeprojektowane Mitsubishi ASX to wciąż Renault Captur, ale tym razem nieco lepiej przebrane. Auto łatwo poznamy po charakterystycznym designie przedniej części nadwozia, w której poza japońskim logo zastosowano strukturę o nazwie Dynamic Shield. O ile reflektory główne oraz zainstalowane w zderzaku światła do jazdy dziennej są takie same jak w Capturze, tak już indywidualną formę otrzymał grill i zderzak. 17- lub 18-calowe obręcze zaprojektowano specjalnie dla tego samochodu. Stylistyka tyłu z lampami wykorzystującymi technologię LED jest praktycznie spójna z Capturem. Inne elementy to emblemat ASX oraz trójwymiarowy napis Mitsubishi na klapie kufra. Auto będzie dostępne w pięciu kolorach do wyboru, a także pojawi się kontrastowy czarny kolor dachu.
Wnętrze praktycznie nie zawiera zmian wizualnych. Klient w wykończeniu otrzyma wybór tkanin i skór ekologicznych w zależności od wybranego poziomu wyposażenia. W lepszych wersjach fotele będą mogły być podgrzewane podobnie jak kierownica, a smartfony uda się ładować indukcyjnie. Tylna kanapa przesuwa się o 16 cm do przodu, zapewniając więcej miejsca w bagażniku (+69 litrów) lub zwiększając przestrzeń na nogi pasażerów. Bagażnik w standardowym ustawieniu ma 442 l pojemności. Opcjonalny wysokiej klasy system dźwiękowy Harman Kardon zawiera 10-kanałowy system audio o mocy 410 W. Cyfrowe zegary mogą mieć 7- lub 10-calowy konfigurowany ekran.
Największe zmiany we wnętrzu zaszły w dziedzinie łączności. Kierowca może mieć teraz większą kontrolę nad samochodem. Wbudowane oprogramowanie Google, jak i aplikacja My Mitsubishi Motors umożliwiają użytkownikom między innymi dostęp do diagnostyki w czasie rzeczywistym, a także do zdalnej obsługi i funkcji wyszukiwania pojazdu. Istotne informacje i usługi zdalne są dostępne za pośrednictwem aplikacji mobilnej, dostępnej w App Store i Google Play. Aplikacja pozostaje aktywna bez względu na to, gdzie znajdują się kierowca i jego samochód.
Sercem systemu informacyjno-rozrywkowego nowego ASX jest 10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości 150 DPI. Dzięki oprogramowaniu Google wbudowanemu w system informacyjno-rozrywkowy, kierowcy mają dostęp do aplikacji i usług Google, jak Google Maps i innych z Google Play. Do pracy zaprzęgnięto też Asystenta Google, co oznacza, że asystent głosowy natychmiast uruchamia funkcje po wydaniu polecenia "Hey Google" lub po przytrzymaniu w pozycji wciśniętej przycisku na kierownicy. System rozpoznawania poleceń głosowych może być używany do nawigowania, transmisji multimediów, wykonywania telefonów i wysyłania wiadomości, kontrolowania funkcji pojazdu i wielu innych czynności. System pojazdu i aplikacje będą aktualizowane zdalnie metodą OTA (Over The Air).
Mitsubishi ASX po liftingu pojawi się do wyboru z zelektryfikowanymi układami napędowymi, w tym z pełną hybrydą (HEV) i miękkimi hybrydami (MHEV), a także z silnikami spalinowymi. System wyboru zdefiniowanych trybów jazdy (Comfort, Eco, Sport) umożliwi kierowcy spersonalizowanie reakcji układu kierowniczego, dynamicznej kontroli podwozia i dynamiki dostarczania mocy.
Podstawową jednostką napędową jest 3-cylindrowy silnik 1.0 MPI-T z turbodoładowaniem. Motor o mocy 91 KM i 160 Nm połączono z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Następną w kolejności jest jednostka 1.3 DI-T z turbodoładowaniem w dwóch wariantach mocy - 140 KM i 260 Nm oraz 158 KM i 270 Nm. Motor spalinowy zintegrowano z miękkim układem hybrydowym wykorzystującym rozrusznik-alternator napędzany paskiem i połączony z akumulatorem litowo-jonowym 12 V. Energia odzyskiwana podczas zwalniania i hamowania ładuje akumulator i wspiera napęd spalinowy. 140-konny motor jest sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast mocniejszy 158-konny połączono z siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną przekładnię 7DCT.
Na szczycie zestawienia znajdziemy 143-konny hybrydowy wariant oparty o wolnossący motor o pojemności 1.6 litra. Silnik benzynowy połączono z dwoma silnikami elektrycznymi i przekładnią automatyczną z możliwością wyboru trybu zmiany biegów.
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli obejmuje: system zapobiegania kolizjom czołowym z funkcją ochrony pieszych (Forward Collision Mitigation system with Pedestrian Protection), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), tempomat z ogranicznikiem prędkości (Cruise Control with Speed Limiter), system monitorowania uwagi kierowcy (Driver Attention Monitor), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assistance), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie odległości (Distance Warning), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) i awaryjnego utrzymania pasa ruchu (Emergency Lane Keeping Assist), czujniki parkowania i kamerę cofania (Rearview Camera).
Opcjonalne funkcje bezpieczeństwa uzupełniają: widok kamer 360 ( Around View Monitor), asystent parkowania (Park Assist), ostrzeżenie o obiektach martwym polu lusterek (Blind Spot Warning), asystent bezpiecznego wysiadania (Occupant Safe Exit Assist) i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za samochodem (Rear Cross Traffic Alert). W najlepiej wyposażonych wersjach z automatyczną przekładnią, ASX jest również wyposażony w system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).
Polska premiera nowego Mitsubishi ASX jest zaplanowana na późną jesień 2024 roku. Cennik auta nie został jeszcze ujawniony. Podobnie jak wszystkie samochody Mitsubishi Motors sprzedawane w Europie, również odmłodzony ASX będzie objęty gwarancją fabryczną na 5 lat (lub 100 000 km), 12-letnią gwarancją antykorozyjną, gwarancją na akumulator trakcyjny i pojemność akumulatora na 8 lat (lub 160 000 km), a także 5-letnim pakietem pomocy drogowej Mitsubishi Assistance. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.