Nissan Juke po liftingu wraca w kolorze kanarka. Ale to niejedyna zmiana

Nissan Juke przeszedł modernizację. Poza odświeżeniem wyglądu, poprawieniem standardu wyposażenia i wprowadzeniem zmian w obszarze technologii, do miejskiego crossovera wrócił charakterystyczny żółty kolor nadwozia.

Nissan Juke drugiej generacji będzie teraz ponownie dostępny w żółtym kolorze nadwozia. Taką barwę lakieru można było wybrać w pierwszej generacji crossovera. Kolor jednak trochę różni się odcieniem od tego, który niegdyś był stosowany. Producent informuje, że jest nieco jaśniejszy. W nowej wersji wyposażeniowej N-Sport pełna wigoru kanarkowa barwa kontrastuje z czarnym wykończeniem dachu, kół, bocznych lusterek, nadkoli, osłony chłodnicy oraz słupków A i B. Modernizacja objęła jeszcze inne kolory oraz wprowadzenie nowych wzorów obręczy kół aluminiowych. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Juke znajdujący się w połowie cyklu życia modelu to nie tylko zmiany polegające na dodaniu żywego lakieru. Pojawiły się znaczące zmiany we wnętrzu mające wpływ na podwyższenie komfortu podróżowania. Metamorfozie uległy między innymi konsola środkowa, panel wskaźników i dotykowy ekran systemu multimedialnego - jest teraz większy i ma dodatkowe funkcje. Kabina zyskała także nowe materiały wykończeniowe i ulepszone wyposażenie.

 

Istotne zmiany we wnętrzu

W wersjach wyposażenia wyższych niż Acenta, ekran systemu informacyjno-rozrywkowego ma przekątną 12,3" i został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni. Taki zabieg sprawił, że elementy sterujące na skraju ekranu są w zasięgu dłoni. Ponadto system oferuje ulepszone funkcje rozpoznawania głosu i lepiej rozumie wypowiadane polecenia. Łączność z Apple CarPlay i Android Auto może być teraz obsługiwana bezprzewodowo. System także podczas postoju pojazdu daje możliwość odtwarzania treści wideo z urządzeń podłączonych przez USB.

Za kierownicą znajduje się teraz 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wskazania prędkości i inne kluczowe informacje. Wyświetlacz można skonfigurować i dostosować prezentowane dane do własnych preferencji. Schowek w desce rozdzielczej został powiększony do 7,8 litra. Przeprojektowany jest też podłokietnik. Nowością jest bezprzewodowa ładowarka czy obecność punktów ładowania USB-A i USB-C wyprowadzonych z tyłu pojazdu. Wyposażenie standardowo wzbogacono o system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a system utrzymania pasa ruchu jest dostępny jako opcja. Kamera cofania także jest teraz standardem, a rozdzielczość przesyłanego obrazu została poprawiona (w opcji system kamer 360).

W wykończeniu pojawiły się nowe dekory i poszycie foteli z przyjemnej w dotyku czarnej ekologicznej skóry z pikowanymi wstawkami na siedzisku i oparciu. W wersjach N-Connecta, N-Design oraz Tekna dostępne są nowe fotele o podwyższonym komforcie. Charakterystyczne żółte wstawki z Alcantary w otoczeniu wnętrza oraz na fotelach przypisano do wersji N-Sport.

Nissan Juke drugiej generacji po liftinguNissan Juke drugiej generacji po liftingu Fot. Nissan

Niezmieniona oferta układów napędowych

Juke jest oferowany w dwóch wersjach napędowych. Opcją zelektryfikowaną jest Juke Hybrid, w którym zastosowano silnik spalinowy połączony z elektrycznym. Czterocylindrowa jednostka benzynowa 1.6 l jest wolnossąca i rozwija moc 94 KM i 148 Nm. Silnik elektryczny o mocy 49 KM i 205 Nm jest wspierany przez rozrusznik/generator wysokiego napięcia o mocy 15 kW. Energię magazynuje akumulator o pojemności 1,2 kWh. Systemowa moc hybrydy wynosi 143 KM, a napęd trafia na przednią oś poprzez skrzynię bezstopniową.

Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy motor benzynowy 1.0 DIG-T. Generowana moc wynosi 117 KM i 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost). Jednostka ta może być połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT z łopatkami przy kierownicy. Wszystkie wersje crossovera po modernizacji są teraz wyposażone w elektryczny hamulec ręczny. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Auto, które albo się go kocha, albo nienawidz
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.