Oto najnowsza usportowiona Łada Vesta. Jeździ wolniej niż wygląda. Nowość za miliony rubli

Sport a sportline. To jak czekolada i wyrób czekoladopodobny. Wyglądają podobnie, ale doznania są zupełnie inne. W Ładzie dobrze o tym wiedzą. Stąd po prawdziwej sportowej odmianie Vesta Sport czas na łagodniejszą odmianę - Łada Vesta Sportline. Oto nowe oblicze rosyjskiej motoryzacji.

Przyznaję, że Vesta SW Sportline wygląda całkiem bojowo. Nadwozie kombi (4,4 m długości) wzbogacono o pakiet stylistyczny, który nadał jej więcej agresywności. Rosjanie chwalą się, że wszystkie dodatki to nie tylko przejaw inwencji stylistów, ale także istotny wkład inżynierski. Wszystkie nowe elementy na nadwoziu przetestowano w tunelu aerodynamicznym, by uzyskać pożądany współczynnik oporu powietrza jak siłę docisku. Jakie wartości uzyskano? To już niestety przemilczano. Szkoda.

Zobacz wideo Kwintesencja włoskości - elegancja, emocje, pasja - czyli Maserati Grecale [AUTOPROMOCJA]

Co zyskała Vesta Sportline? Samochód nieco obniżono, wzbogacono o pakiet aerodynamiczny (takiego określenia używa rosyjski producent w oficjalnym komunikacie dla mediów) i przestylizowano zderzaki. Firma zafundowała także podwójne chromowane końcówki układu wydechowego oraz szersze ogumienie (205/50) i nowe koła 17" Striker. Ingerencja objęła także zawieszenie. Vesta Sportline zyskała lepsze amortyzatory, by poprawić stabilność i amortyzację. We wnętrzu zainstalowano fotele o tzw. anatomicznym kształcie. Wystrój kabiny utrzymano w czarno-czerwonej tonacji.

Łada Vesta Sportline. W mieście przegra z Dacią. Ale na autostradzie już nie

Co pod maską w Ładzie Vesta Sportline? Niestety próżno szukać wzmocnionego silnika benzynowego 1.8 l o mocy 145 KM. Zamiast niego jest tylko skromniejsze czterocylindrowe 1,6 l o mocy 118 KM. Łada zapewniła, że charakterystykę silnika dopracowano tak, by zapewnić więcej sportowych wrażeń podczas jazdy w jednym z dwóch dostępnych trybów (standard i sport). Pozostaje wierzyć na słowo. Samochód rozpędzi się do 186 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje aż 11 s.

Jak na usportowioną wersję przystało Rosjanie nie żałowali na wyposażeniu. Stąd za punkt wyjścia uznano bogatszą odmianę Techno. A niej uwzględniono już zaawansowane radio multimedialne EnjoY Vision Pro z pakietem usług internetowych świadczonych przez Yandex (firma bywa określana mianem rosyjskiego Google), klimatyzację, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania czy podgrzewaną przednią szybę.

Wspomniane dodatki wpłynęły na cenę samochodu. Cennik Łady Vesty SW Sportline zaczyna się od 2 380 900 rubli (ponad 131 tys. zł). Sporo w porównaniu z bazową odmianą Comfort, która jest tańsza o ponad milion rubli (ponad 58 tys. zł). W tej cenie można już kupić znacznie większego i nowocześniejszego chińskiego Moskwicza 6 z mocniejszym silnikiem (1,5 l o mocy 136 KM) i bezstopniową przekładnią CVT. Bez wątpienia jest z kim konkurować.

Moskwicz 6Moskwicz 6 Moskwicz

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.