Czekamy na nowe Porsche Panamera. Do wyboru będą cztery hybrydy. Premiera tuż tuż

Już w listopadzie bieżącego roku poznamy nowe Porsche Panamera. Trzecia generacja luksusowego samochodu będzie napędzana czterema wariantami układu hybrydowego. Zasięg w trybie elektrycznym zostanie zwiększony, czas ładowania baterii będzie krótszy, a zawieszenie pneumatyczne pojawi się w standardzie wyposażenia.

Na krótko przed debiutem nowe Porsche Panamera przechodzi końcowe testy drogowe. W Barcelonie i okolicach inżynierowie sprawdzają ostatnie detale najnowszej generacji modelu. Badania skupiają się głównie na układzie napędowym, w tym na nowej przekładni automatycznej (PDK) oraz nowo opracowanym podwoziu z aktywną kontrolą tłumienia. Sportowe limuzyny na zdjęciach udostępnionych mediom to zakamuflowane muły testowe. Więcej o nowościach ze świata motoryzacji przeczytasz na Gazeta.pl.

Cztery warianty napędu E-Hybrid

Nowa generacja modelu Panamera otrzyma zaktualizowaną gamę silników:

W drugiej generacji Porsche Panamera oferowaliśmy trzy warianty E-Hybrid z hybrydowym napędem plug-in, teraz dodamy czwarty. To nasza odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie ze strony klientów. W niektórych krajach udział odmian E-Hybrid dla linii Panamera wynosi niemal 100 proc. Kolejna wersja będzie legitymować się wysokimi osiągami i idealnie wpisze się we wszechstronną ofertę

– powiedział dr Thomas Friemuth, szef linii produktów Panamera.

Wiemy już, że bazą dla wszystkich wariantów E-Hybrid jest nowy, mocniejszy silnik elektryczny, który będzie teraz całkowicie zintegrowany z obudową nowej dwusprzęgłowej przekładni. Inżynierowie zapewniają, że zapewnia on lepsze niż dotąd parametry układu napędowego w zakresie osiągów i wydajności rekuperacji przy niższej masie. Energię czerpie z wysokonapięciowego akumulatora o znacznie większej pojemności – 25,9 kWh. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skraca czas ładowania pomimo zwiększonej zawartości energii. Poprawiony zostanie więc zasięg elektryczny i tempo ładowania.

Zamaskowane Porsche Panamera trzeciej generacji podczas testówZamaskowane Porsche Panamera trzeciej generacji podczas testów Fot. Porsche

Innowacyjne zawieszenie pneumatyczne

Nowa Panamera będzie standardowo wyposażona w półaktywne zawieszenie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które pozwalają niezależnie regulować etapy ugięcia i odbicia. Znacząco poszerza to rozpiętość pomiędzy komfortowym i sportowym zestrojeniem podwozia w przypadku nowego standardowego podwozia. Zupełną nowością będzie opcjonalne podwozie z aktywną kontrolą amortyzacji i szeroką gamą dodatkowych funkcji.

Dzięki aktywnemu podwoziu wyznaczamy nowe standardy. Mogliśmy to odczuć na każdym metrze naszych jazd testowych – wyjątkowy komfort na bruku w barcelońskim porcie oraz dynamiczne, zwinne usposobienie na krętych lokalnych drogach poza miastem. W skrócie: nieporównywalnie szeroki zakres właściwości jezdnych

– powiedział Thomas Friemuth.

Marka Porsche zaprezentuje trzecią generację swojego czterodrzwiowego samochodu na Festiwalu Ikon Porsche w Dubaju, w piątek 24 listopada 2023 r. Uczestnicy wydarzenia będą mogli oglądać pojazd w weekend 25-26 listopada. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Porsche Taycan - samochód wyjątkowy, nowatorski i przełomowy [autopromocja]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.