Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy model w swojej linii modeli SUV – Cayenne Turbo E-Hybrid, które pod względem wizualnym wyróżnia się stylistyką przedniego pasa z powiększonymi wlotami powietrza, a z tyłu dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Auto pojawia się również w wariancie nadwozia Coupe, a opcjonalnie oferowany jest jeszcze pakiet GT poprawiający dynamikę jazdy oraz dodający bojowego wyglądu. Cena samochodu w Polsce rozpoczyna się od 863 tys. złotych (wersja Coupe kosztuje od 880 tys. zł). Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT to wydatek minimum 1 021 000 zł. Więcej o nowościach ze świata motoryzacji przeczytasz na Gazeta.pl.
Tak jak wcześniej najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in, ale o znacznym wzroście mocy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany motor 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm. W rezultacie Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.
Wersja nadwozia Coupe z pakietem GT oznacza obniżone o 10 mm zawieszenie i zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°). Standardem są również hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 22-calowe obręcze kół GT Design, układ PDCC oraz skrętna tylna oś. Auto z pakietem GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest w standardzie wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technikę dwukomorową i dwuzaworową. Pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji, dzięki czemu w równym stopniu zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Efekt: jeszcze szersze spektrum ustawień podwozia pomiędzy trybami Comfort oraz Sport Plus. W komunikacie prasowym czytamy, że zawieszenie łączy pewne prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów z maksymalnym tłumieniem przechyłów i zorientowaną na komfort charakterystyką w trakcie niespiesznej jazdy. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.
W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie w warunkach miejskich do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny (mimo pojemniejszej baterii). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.