Trzecia generacja Renault Kangoo, wprowadzona w 2021 roku, teraz będzie dostępna także w wersji z siedmioma pełnowymiarowymi miejscami w różnych konfiguracjach. Nowa odmiana ma rekordowo przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, dostosowane zarówno do potrzeb klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Więcej newsów ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Jak informuje producent, kombivan może pochwalić się największą w tym segmencie przestrzenią na wysokości kolan w trzecim rzędzie, która wynosi aż 164 mm. Wszystkie fotele umieszczona w kabinie są pełnowymiarowe i indywidualne. Fotele pasażerów mają możliwość niezależnego przesuwania i składania. Przy 7-miejscowej konfiguracji bagażnik ma pojemność 500 litrów, a po złożeniu tylnych oraz środkowych siedzeń, a także przedniego fotela pasażera, można uzyskać przestrzeń przewozową liczącą 3750 litrów. Rozwiązania zastosowane w fotelach pozwalają na uzyskanie aż 1024 konfiguracji wnętrza. Z tyłu standard wyposażenia zawiera klapę bagażnika, a opcjonalnie można zamówić drzwi skrzydłowe.
W komfortowej i ergonomicznej kabinie znajduje się ponad 58 litrów pojemności schowków, które są łatwo dostępne, w tym szuflada Easy Life i schowki pod podłogą w drugim rzędzie. W konsoli centralnej zachowane zostały wygodne i intuicyjne w obsłudze pokrętła oraz fizyczne przyciski. Po wyjęciu foteli podłoga robi się płaska, a długość ładunkowa aż 3,11 m dostępna jest po złożeniu oparcia przedniego fotela pasażera. Dostęp do trzeciego rzędu ułatwiają niskie progi i dwie pary szerokich przesuwnych drzwi (83 cm szerokości, czyli o 18 cm więcej niż w standardowym Kangoo).
Nowe Renault Grand Kangoo będzie oferowane w dwóch wersjach spalinowych spełniających wymagania najnowszych norm czystości spalin (Euro 6E). Podstawowy motor to benzynowe 1.3 TCe o mocy 130 KM, łączone z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów lub skrzynią automatyczną EDC7. Diesel 1.5 dCi pojawi się w wariantach o mocy 95 KM i 110 KM. Słabszy diesel oferowany jest wyłącznie z manualną przekładnią.
W elektrycznym Renault Grand Kangoo E-Tech zastosowano silnik o mocy 90 kW (122 KM) i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy do 56 kW i prędkości maksymalnej do 110 km/h w celu zwiększenia zasięgu. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 45 kWh i zapewnia zasięg do 265 km w cyklu WLTP.
Ładowanie akumulatora trakcyjnego jest możliwe za pomocą jednej z dwóch ładowarek. Pierwsza o mocy 22 kW umożliwia doładowanie akumulatora z 15 proc. do 80 proc. pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. Przy mocniejszej ładowarce 80 kW 10 minut ładowania pozwoli zwiększyć zasięg o dodatkowe 80 km, a już 27 minut to dodatkowe 170 km zasięgu.
Do wyboru są trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania: Sailing, Drive, Brake. Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych trybów jazdy. Auto jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Akumulator natomiast wyposażono w układ chłodzenia cieczą i grzałkę elektryczną, które umożliwiają pracę w optymalnym zakresie temperatur w celu zachowania zasięgu i skrócenia czasu ładowania.
Zamówienia na nowe Renault Grand Kangoo klienci będą mogli składać od końca 2023 roku. Pierwsze dostawy samochodów zaplanowano na początek 2024 roku. Produkcją zajmie się zakład Renault w Maubeuge we Francji, gdzie od 2011 roku budowany jest model Kangoo. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.