Renault Scenic E-Tech to nowy rodzinny samochód elektryczny z zasięgiem 620 km

Francuzi prezentują Renault Scenic E-Tech. Nowa odsłona rodzinnego samochodu zgodnie z obowiązującymi trendami nie jest już minivanem. To teraz praktyczny i uniwersalny SUV z napędem w pełni elektrycznym.

Świętujące swoją premierę Renault Scenic E-Tech to obok Megane E-Tech drugi w pełni elektryczny pojazd marki Renault pozycjonowany w segmencie C. Megane jest jednak hatchbackiem, a Scenic to teraz zgrabnie narysowany SUV osadzony na 19- lub 20-calowych kołach. W dodatku nowa edycja modelu staje się teraz flagowym przedstawicielem nowej generacji samochodów elektrycznych marki Renault. Więcej artykułów o nowych samochodach znajdziesz na Gazeta.pl.

Elektryk na długie dystanse

Auto korzysta z platformy CMF-EV opracowanej przez Alians Renault, Nissana i Mitsubishi. W podłodze umieszczony został akumulator, który w podstawowej wersji ma pojemność 60 kWh i przy pełnym naładowaniu pozwoli przejechać do 420 km. Mocniejszy o pojemności 87 kWh oferuje 620 km zasięgu. Akumulator w wersji 87 kWh składa się z 12 modułów po 16 ogniw każdy, zaś słabszy 60 kWh zawiera 12 modułów po 24 ogniwa w każdym z nich. Moduły akumulatora mogą być łatwo wymieniane. Maksymalna obsługiwana moc ładowania wynosi 150 kW. Przy takiej mocy w ciągu 30 minut ładowania można pobrać około 50 kWh.

Silnik występuje w dwóch wariantach mocy - 125 kW (170 KM i 280 Nm) oraz 160 kW (220 KM i 300 Nm), a napęd przekazywany jest na przednią oś. Słabsza odmiana od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,3 sekundy, a mocniejsza na osiągniecie setki potrzebuje 8,4 s. Układ jezdny jest wyposażony w cztery poziomy siły hamowania z odzyskiwaniem energii.

Elektryczne Renault Scenic E-TechElektryczne Renault Scenic E-Tech Fot. Renault

Komfortowe wnętrze z wielofunkcyjnym podłokietnikiem

Francuzi informują, że wnętrze zapewnia wysoki komfort pasażerom i imponującą ilość miejsca dzięki płaskiej podłodze i rozstawowi osi mierzącemu 2,78 m. Przeszklony dach Solarbay ze szkła o regulowanej przezroczystości wpuszcza do kabiny mnóstwo świata. Bagażnik ma pojemność 545 litrów, a po złożeniu siedzeń pojemność przewozowa rośnie do 1670 litrów. Łączna pojemność schowków we wnętrzu wynosi 38,7 l, a pomysłowy wielofunkcyjny tylny podłokietnik podnosi komfort dalekich podróży osobom siedzącym z tyłu. Wymiary auta przedstawiają się następująco: 4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości.

Kokpit ma kształt litery L i składa się z dwóch powierzchni: poziomego ekranu TFT na desce rozdzielczej o przekątnej 12,3" (1920 x 720 pikseli) oraz pionowego ekranu dotykowego pośrodku konsoli o przekątnej 12" (1250 x 1562 pikseli). System multimedialny OpenR Link działający na systemie Android Automotive OS 12 działa jak smartfon. Umożliwia dostęp do internetu i otrzymał ponad 50 aplikacji instalowanych z Google Play, pozwalających użytkownikom samochodu na bezproblemowe zaplanowanie trasy i miłe spędzenie wspólnej podróży. Równie niepowtarzalne są dźwięki emitowane przez samochód – zostały opracowane w ramach wyjątkowej współpracy z Jeanem-Michelem Jarre'em – artystą, kompozytorem i autorem.

 

Renault Scenic E-Tech w sprzedaży w pierwszej połowie 2024 roku

Samochód będzie produkowany w zakładzie w Douai, gdzie od 1996 roku budowany jest model Scenic. Aż 24 proc. materiałów wykorzystywanych w produkcji pochodzi z recyklingu, a 90 proc. masy nowego Scenica E-Tech nadaje się do ponownego przetworzenia. W wykończeniu całkowicie zrezygnowano z użycia skóry. Została ona zastąpiona ziarnistą tkaniną powlekaną na kierownicy czy włóknami z recyklingu na siedzeniach. Pojazd zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszej połowie 2024 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.