Renault Arkana o wyglądzie wyżej zawieszonego nad ziemią coupe, to auto pozycjonowane w segmencie C-SUV. Model ten za sprawą ciekawego wyglądu, obszernej kabiny i uniwersalnego charakteru, szybko zdobył sympatię klientów. W specyfikacji dla rynku europejskiego sprzedanych zostało 163 000 sztuk. Teraz przyszedł czas na poprawki. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Strona wizualna auta została objęta kosmetycznymi poprawkami. Główna zmiana dotyczy grilla z nowym wypełnieniem. W centralnym miejscu odmienionej maskownicy wlotu powietrza do silnika, pojawiło się nowe logo umieszczone na czarnym błyszczącym panelu, łączącym jednocześnie reflektory. Logo przytwierdzone z tyłu nadwozia również jest nowe, a klosze świateł mają lekko przydymiony kolor. Co ciekawe, z całej gamy znikają chromowane detale. Chromu nie zobaczymy na żadnych elementach ozdobnych na grillu, obramowaniach szyb i tak dalej. W zależności od wersji pojawiają się różne rodzaje czerni – klasyczny, satynowy lub błyszczący czarny lakier. Nowością jest niebieski kolor lakieru o nazwie Nocturne.
W modelu Arkana debiutuje wersja wyposażenia Esprit Alpine. Poza listwą w kolorze satynowej szarości w zderzaku przednim, pojawiają się specjalne emblematy na ozdobnych listwach przednich błotników. Do tego dochodzą nowe, ażurowe felgi 19". Na klapie bagażnika montowany jest jeszcze lakierowany spojler.
W kabinie wersję Esprit Alpine wyróżnia tapicerka, będąca połączeniem ekologicznej skóry z ekologiczną Alcantarą. Poza tym Alcantara jest dominującym materiałem w kabinie - Francuzi informują, że jest jej więcej niż w poprzednich, najlepiej wyposażonych wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Siedzenia zwracają uwagę poziomymi niebieskimi przeszyciami. Na oparciach pojawia się logo Alpine. Również pasy bezpieczeństwa ozdobiono dwoma niebieskimi paskami. Płaty drzwi i kierownica są natomiast ozdobione niebiesko-biało-czerwonymi przeszyciami. Na desce rozdzielczej pojawia się nowy element dekoracyjny.
Teraz Arkanę będzie można zamówić w jednej z trzech wersji wyposażenia: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Podstawowa Evolution ma w standardzie nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault EASY LINK. System multimedialny ma funkcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay. Cyfrowy ekran na panelu zegarów ma przekątną 7", ale znacznie większą powierzchnię użytkową niż dotychczas.
Wersja Techno wyróżnia się nie tylko wykończeniem zderzaka listwą F1 w kolorze nadwozia, lecz także obręczami kół, montowanymi poprzednio w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Logo i nazwa modelu na tylnej klapie są zabarwione na kolor matowego chromu.
Oferta silnikowa obejmuje poprzednio oferowane jednostki: mild hybrid 140 KM i 160 KM oraz E-Tech full hybrid 145 KM. Dwa pierwsze silniki to benzynowe jednostki 1.3 TCe z układem mild hybrid 12V w dwóch wariantach mocy, łączone z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC.
Hybrydowy napęd E-Tech łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym o pojemności 1.6 litra o mocy 69 kW (94 KM). Motor współpracuje z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Ruszanie z miejsca zawsze odbywa się w trybie elektrycznym..
Szczegółowa specyfikacja Arkany po liftingu oraz nowy polski cennik jest już przygotowywany przez importera. Sprzedaż auta nad Wisłą powinna ruszyć już w najbliższych tygodniach. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.