Fiat, jakiego nie znacie. Modny pikap w cenie Isuzu D-Max czy Toyoty Hilux

Fiat to nie tylko małe samochody. Włoska marka inwestuje m.in. w pikapy. Po drugiej stronie oceanu Fiat proponuje aż dwa różne modele. Brazylia właśnie doczekała się liftingu jednego z najpopularniejszych modeli. Powstał na tej samej platformie, na której opracowano nie tylko rodzinnego Fiata 500 L, ale także popularnego crossovera Jeep Renegade.

Pikap ze znaczkiem Fiata? W Europie nie był to sukces. Nie pomogła nawet kooperacja z japońskim specjalistą z branży. Przez kilka lat oferowano bowiem zmodyfikowane solidne Mitsubishi L200, które w salonach włoskiej marki występowało jak Fiat Fullback. Kiepskie wyniki sprzedaży w Europie nie przekreśliły jednak planów Fiata wobec innych rynków. I tak oto po drugiej stronie oceanu Włosi z powodzeniem oferują kilka modeli. To nieduży pikap Strada (4,4 m długości i silniki o mocy od 85 KM do 109 KM) i większy oraz znacznie mocniejszy Toro (4,9 m długości i motory od 135 KM do ponad 180 KM).

Zobacz wideo Moto Vlog. Byliśmy na zlocie fanów modelu T podczas VW Bus Festival [autopromocja]

Toro zbudowane na tej samej platformie, na której powstały takie auta jak Fiat 500 L czy Jeep Renegade doczekało się w tym roku liftingu. Fiat pochwalił się nie tylko atrakcyjniejszą stylizacją (nowa stylizacja pasa przedniego), bogatszym wyposażeniem (skórzana tapicerka i system multimedialny z dużym ekranem), ale i licznymi ulepszeniami całej konstrukcji, która powinna być bardziej wytrzymała od wcześniejszych roczników. Czas pokaże, czy to pusta obietnica, czy też nie.

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta

Fiat ToroFiat Toro Stellantis. Materiały producenta












Herlander Zola, kierujący brazylijskim oddziałem Fiata przekonywał, że odmłodzony pikap to model o kluczowym znaczeniu dla wzmocnienia pozycji marki. Chwalił się także, że Toro pozostaje liderem w swoim segmencie i powinien utrzymać pozycję przez kilka najbliższych lat (ciekawe co na to konkurencja). W Brazylii rywalizuje m.in. z takimi autami jak Chevrolet Montana, Ford Maverick, Hyundai Santa Cruz. Według lokalnych mediów z czasem doczeka się konkurenta od Toyoty. Tuż przed debiutem zmodernizowanego Toro pojawiły się doniesienia o pikapie na bazie Toyoty Corolli.

Fiat ToroFiat Toro Fiat. Materiały producenta

Hyundai Santa CruzHyundai Santa Cruz David Dewhurst Photography


Toro na brazylijski rynek to nie tylko wersje z napędem 4x4. Klienci mogą również zamówić odmianę z napędem na jedną oś. Znamienne, że 4x4 dostępne jest tylko z wysokoprężnym motorem 2.0 turbo z rodziny Multijet II (170 KM mocy i 357 Nm momentu obrotowego). Komu diesel nie odpowiada może sięgnąć po 1,3 turbo dostosowane do pracy na benzynie i etanolu (185 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego). Naturalnie jaki napęd taka ładowność. Wersja z silnikiem 1,3 przewiezie do 750 kg ładunku. W przypadku diesla ładowność zwiększono zaś do 1 t.

Ile trzeba zapłacić za największego włoskiego pikapa w Brazylii? Najtańsza wersja kosztuje 149 900 realów (ok. 122 tys. zł). Najdroższą wyceniono zaś na ponad 210 tys. realów (ponad 170 tys. zł). W Polsce starczy zatem na Isuzu D-Max czy Toyotę Hilux.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.