BMW serii 7 generacji G70 zostało przystosowane do jednego z najwyższych poziomów certyfikacji balistycznej dla pojazdów cywilnych - klasy VR9. To oznacza, że limuzyna zarówno w tradycyjnej wersji spalinowej, jak i w odmianie w pełni elektrycznej i7, od teraz może zostać samochodem opancerzonym. Budową takich aut będzie się zajmować fabryka w Dingolfing, a produkcja pierwszych zamówionych sztuk ruszy w grudniu bieżącego roku. Czym charakteryzuje się nowy model w rodzinie Protection? Więcej ciekawostek ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Choć początkowo nie widać, że patrzymy na fortecę na kołach, wnikliwe przyjrzenie się szybom o mniejszej powierzchni przepuszczanego do kabiny światła zdradza, że mamy do czynienia z autem wyposażonym w kuloodporne szyby. Poza tym, nadwozie BMW i7 Protection zostało wykonane ze stali pancernej. BMW informuje, że pojazd wytrzymuje ostrzał z kalibru 7,62 X 54 mm R stosowanego m.in. w ręcznych karabinach. W celu ochrony przed pociskami zewnętrzna część składa się ze stopu stali formowanej na gorąco, a dach i podwozie są również wykonane ze wzmocnionych materiałów, w celu ochrony przed atakami lotniczymi i materiałami wybuchowymi.
Nowa seria 7 w odmianie pancernej powstawać będzie także w wersji spalinowej. Auto z tradycyjnym napędem otrzyma specjalny zbiornik paliwa z obudową, która uszczelni się po trafieniu pociskiem, aby zapobiec utracie paliwa. W nadkolach montowane są wzmocnione 20-calowe obręcze kół z oponami Michelin PAX, na których po całkowitej utracie ciśnienia można jechać z prędkością 80 km/h. Kolejnym unikalnym elementem poza kołami, są uchwyty na flagi zlokalizowane na przednich błotnikach.
W wyposażeniu klienci mogą zamówić takie elementy, jak system dopływu świeżego powietrza, gaśnice z uruchamianiem automatycznym lub ręcznym, światła uprzywilejowania czy radiowe urządzenia nadawczo-odbiorcze.
Elektryczne BMW i7 Protection jest napędzane dwoma silnikami elektrycznymi i legitymuje się mocą 544 KM (taką samą jak wersja seryjna). Oznacza to, że ze względu na dodatkową masę, wynikającą m.in. z opancerzenia, pogorszyły się osiągi. Od 0 do 100 km/h pancerne i7 przyspiesza w 9 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.
Służby ochraniające VIP-ów, potrzebujące szybszego środka transportu, zdecydowanie wybiorą wersję z napędem 750i xDrive, co oznacza pod maską benzynową jednostkę 4.4 V8 o mocy 530 KM. W tym przypadku pierwsze 100 km/h osiągane jest w 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.