Opel Experimental ma składaną kierownicę i zapowiada wygląd nowych elektrycznych Opli

Nowy samochód koncepcyjny Opel Experimental przedstawia jasną wizję kierunku, w którym marka Opel będzie podążać w nadchodzących latach. Pojazd to zoptymalizowany pod kątem aerodynamicznym, w pełni elektryczny crossover segmentu C.

Opel Experimental otrzymał smukłą i pozbawioną ozdobników sylwetkę. Nadwozie ma czyste powierzchnie i nawet tradycyjne lusterka boczne ustąpiły miejsca w pełni zintegrowanym, 180-stopniowym kamerom ulokowanym na słupkach C. Detalami przyciągającymi uwagę jest przede wszystkim ciekawe zaprojektowane oświetlenie zewnętrzne. Z przodu znajduje się podświetlane logo Opel Blitz, stanowiące centralny element kompasu, który jest kluczową zasadą filozofii projektowania graficznego Opla. Równie charakterystyczna jest grafika czerwonych świateł stop z tyłu, połączona z wyrazistym napisem Opel – zamiast logo z piorunem. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Aerodynamiczne nadwozie

Wiele elementów designu zwiększają wydajność aerodynamiczną. Dyfuzor wysuwa się lub chowa w zależności od sytuacji na drodze. Z kolei opony opracowane we współpracy z Goodyear są wykonane z gumy pochodzącej z recyklingu i osadzone na felgach Ronal z aktywną funkcją, mającą wpływ na zwiększenie wydajności aerodynamicznej.

Zbudowany na platformie Stellantis BEV

Pojazd powstał na nowej platformie Stellantis BEV oraz został wyposażony w elektryczny napęd na cztery koła. Wymiary zewnętrzne plasują auto w kompaktowym segmencie C. Wnętrze to natomiast poziom aut segmentu D. Kierownicę można złożyć, gdy nie jest ona potrzebna. Jest to możliwe dzięki systemowi steer-by-wire, który dodatkowo zmniejsza wagę poprzez wyeliminowanie mechanicznych elementów układu kierowniczego.

Zamiast konwencjonalnych ekranów, informacje lub rozrywka dostępne są dzięki technologii rozszerzonej projekcji wspieranej przez sztuczną inteligencję i sterowanie głosowe. Przezroczysty panel Pure Pad znajduje się przed przednim podłokietnikiem. Można go skonfigurować zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy, zapewniając w ten sposób natychmiastowy dostęp do najczęściej używanych elementów sterujących. Wykonane w technologii 3D fotele są lekkie i smukłe, aby zajmowały jak najmniej przestrzeni w kabinie. 

Jak informuje Opel, elektrochromatyczne materiały zapewniają pasażerom nastrojowe światło, które tworzy idealny klimat dla dobrego samopoczucia. Ponadto użyte materiały mogą zwiększać funkcjonalność pojazdu. Elementy nastrojowego oświetlenia oraz wyświetlacza projekcyjnego, mogą wysyłać komunikaty ostrzegawcze, zapewniając w ten sposób dodatkowe bezpieczeństwo pasażerom i innym użytkownikom drogi. Opel Experimental będzie miał swoją światową premierę podczas targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium (5-10 września 2023 r.). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Hulajnogą elektryczną pędził z prędkością 54 km/h do przedszkola po dziecko
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.