Stellantis Pro One jest gotowy na rozpoczęcie własnej produkcji zarówno średnich, jak i dużych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auta będą powstawać odpowiednio w zakładach zlokalizowanych w Hordain (Francja) oraz w Gliwicach (Polska). Tym samym Stellantis umocni pozycję lidera w dziedzinie bezemisyjnego napędu stosowanego w pojazdach użytkowych w Europie. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Grupa Stellantis to pierwszy producent na świecie, który wprowadza na rynek seryjnie produkowane dostawczaki z napędem wodorowym. W ofercie Stellantis znajdzie się łącznie osiem średnich i dużych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi:
W 2023 r. spółka Stellantis nabyła jedną trzecią udziałów w Symbio, wiodącej firmie zajmującej się technologią wodorową, prowadzącej działalność w Europie i Stanach Zjednoczonych. W oparciu o najnowsze rozwiązania, dostawczaki Stellantis z napędem wodorowym wykorzystywać będą technologię stosowaną w bezemisyjnych pojazdach elektrycznych, oferując dodatkowe korzyści w postaci krótszego czasu tankowania i dużej ładowności.
W przypadku średniej wielkości samochodów dostawczych, system ogniw paliwowych drugiej generacji zapewnia rekordowy w segmencie zasięg (do 400 km) i czas tankowania poniżej czterech minut. W przypadku dużych samochodów dostawczych zastosowanie technologii ogniw paliwowych pozwala uzyskać zasięg do 500 km i czas tankowania wynoszący zaledwie pięć minut. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.