Ford Pro nie zatrzymuje się. Prezentuje elektrycznego E-Tourneo Custom

Wielozadaniowy Ford E-Tourneo Custom jest autem elektrycznym i najbardziej zaawansowanym modelem z tej linii.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ford E-Tourneo Custom, jeden z czterech nowych, w pełni elektrycznych modeli Forda Pro, które mają trafić na rynek europejski do 2024 roku, skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Łączy on nową platformę z wysokowydajnym elektrycznym układem napędowym zasilanym z akumulatora, który może zapewnić zasięg jazdy do 370 km według producenta.

Zobacz wideo Polacy są gotowi na jazdę elektrykami? Wspólny raport Moto.pl i Ford Polska

Nowy model oferuje przestrzeń dla ośmiu osób i jest wyposażony m.in. w elastycznie regulowane tylne siedzenia, które są montowane na szynach, drzwi boczne obsługiwane bez użycia rąk, systemem audio B&O, cyfrowe karty dostępu, a także panoramiczny szklany dach. Pojazd dysponuje dużą ładownością i maksymalnym uciągiem przyczepy o masie 2000 kg.

E-Tourneo Custom, napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i wykorzystuje technologię ogniw akumulatorowych o wysokiej gęstości, zastosowaną w pickupie Ford F-150 Lightning. Pojemność jego akumulatora to 74 kWh.

Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW jest w stanie w pełni naładować akumulator w czasie krótszym niż osiem godzin, a ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent trwa około 41 minut.

Funkcja Pro Power Onboard pozwala użytkownikom na wykorzystanie potencjału zelektryfikowanych wariantów Tourneo Custom, dostarczając energię elektryczną o mocy do 2,3 kW przez gniazda umieszczone z przodu kabiny.

Zoptymalizowana platforma pojazdu pozwoliła wygospodarować dużą przestrzeń w kabinie, niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny, PHEV czy spalinowy. Samochody ze standardowym i powiększonym rozstawem osi oferują w trzech rzędach siedzeń do ośmiu miejsc w modelu E-Tourneo Custom i maksymalnie dziewięć miejsc w trzech rzędach w Tourneo Custom PHEV i EcoBlue z silnikiem Diesla.

Ford Ranger RaptorOpinie Moto.pl: Ford Ranger Raptor. Ja chcę jeszcze raz!

Nabywcy Tourneo Custom mogą wybierać spośród wielu wariantów nowego modelu, w tym przygotowanej dla podróżników serii Active, przyciągającej wzrok serii Sport, a także topowego Titanium X, który oferuje najbogatszą specyfikację spośród wszystkich Tourneo, ze standardowym wyposażeniem obejmującym stylowe 19-calowe aluminiowe felgi i pełne matrycowe oświetlenie LED, a także luksusowe pokrycie siedzeń, wykonane ze skóry syntetycznej Sensico. Każda z tych wersji może być wyposażona w dowolny z dostępnych układów napędowych.

Optymalizacja platformy umożliwiła również obniżenie wysokości całkowitej poniżej dwóch metrów dla wielu wariantów samochodu, co pozwala na korzystanie z garaży i parkingów wielopoziomowych, które są często niedostępne dla pojazdów z segmentu Tourneo Custom, miała także wpływ na poprawę sprawności energetycznej.

W pełni elektryczny E-Tourneo Custom podkreśla swoją przynależność do aut elektrycznych za sprawą specjalnego wykończenia przedniego wlotu powietrza, które współgra z oświetleniem LED o efektownej grafice rozciągającej się na całej szerokości samochodu.

Wzornictwo znajduje kontynuację wewnątrz pojazdu. Na desce rozdzielczej znajduje się 13-calowy ekran dotykowy z systemem informacji i rozrywki SYNC 4. Łączy się on z nowym, cyfrowym zestawem wskaźników, tworząc intuicyjny, skoncentrowany na kierowcy kokpit, z bezprzewodową łącznością w standardach Android Auto i Apple CarPlay w wyposażeniu seryjnym.

Podniesienie komfortu i łatwość poruszania się w kabinie były dla twórców modelu priorytetem, dlatego wszystkie wersje samochodu wyposażone są w kierownice ze spłaszczonym dolnym wieńcem typu „squircle", a taki kształt w połączeniu z dźwignią przekładni automatycznej zamontowaną na kolumnie kierownicy (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) uwalnia więcej miejsca, jak również ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie.

Więcej miejsca z przodu i więcej schowków, to efekt przeniesienia przez inżynierów Forda przedniej poduszki powietrznej pasażera z deski rozdzielczej pod dach. Dzięki temu można przechowywać laptopy lub teczki na dokumenty formatu A4 w zamykanym schowku na desce rozdzielczej, a urządzenia elektroniczne mogą być teraz bezpiecznie montowane bliżej kierowcy za pomocą standardowych mocowań AMPS.

E-Tourneo Custom według Forda powinien przypaść do gustu zarówno osobom prywatnym, jak i firmom. Czas oraz wyniki sprzedaży pokażą jednak czy tak się stało.

Więcej o: