Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Elektryczne samochody dostawcze coraz śmielej wyjeżdżają na ulice. Teraz w Polsce dołącza do nich Ford e-Transit. Co zatem oferuje ten elektryczny dostawczak?
Jak podaje producent, głównym założeniem tego pojazdu jest bezpieczeństwo. Auto wyposażone jest w wiele systemów, a najważniejszym z nich jest system zapobiegania kolizjom (Collision Mitigation System) z funkcją automatycznego hamowania (Active Braking). Asystent ten działa za pomocą kamery, a jego uzupełnieniem są: układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) oraz funkcja ostrzegania o hamowaniu awaryjnym (EBW). Pojazd zaopatrzono również w hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu, zaś hamulec ręczny jest elektryczny.
Lusterka boczne i przednia szyba są podgrzewane. Jest również czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami.
Samochód jest wyposażony w: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC), układ poprawiający stabilność na zakrętach (CC), układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA), a także tempomat. Wyposażenie e-Transita obejmuje także asystentów w zakresie przewożonego ładunku – system kontroli obciążenia pojazdu (LAC) oraz system kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (RSC). Wszelkie manewry parkingowe są wspierane poprzez czujniki parkowania – zarówno z przodu, jak i tyłu.
Na wyposażeniu e-Transita jest także system SYNC 4 oraz modem FordPass Connect. Centrum sterowania w samochodzie jest wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12 cali. Auto wyposażone jest w bezprzewodowe aktualizacje.
W standardzie dostępny jest zestaw głośnomówiący Bluetooth, funkcja wzywania pomocy, sterowanie głosowe, a także sterowanie z kierownicy. Możliwe jest także podłączenie urządzeń w ramach Android Auto oraz Apple CarPlay za pomocą gniazda USB. E-Transit ma wbudowaną nawigację satelitarną, a także system dostarczania informacji o natężeniu ruchu i najważniejszych punktach dla kierowcy w trasie.
E-Transit działa także w ramach usługi Ford Pro, która ma za zadanie efektywne wykorzystywanie swojej floty elektrycznych samochodów dostawczych Forda.
Jeśli chodzi o pozostałe wyposażenie to Ford posiada np.:
Co najważniejsze dla samochodu dostawczego, przestrzeń ładunkowa nie zmieniła się względem tradycyjnego Transita i wynosi do 15,1 metra sześciennego, a jego ładowność w przypadku podwozia z kabiną serii 425 (bez zabudowy) do 1990 kilogramów.
W e-Transicie zastosowano baterie o pojemności 67 kWh. Zasięg samochodu wynosi w zależności od wersji – od 240 do 311 kilometrów.