Ford e-Transit w Polsce. Bezpieczny samochód dostawczy

Ford e-Transit debiutuje w Polsce. Warto zatem sprawdzić co oferuje elektryczny samochód dostawczy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Elektryczne samochody dostawcze coraz śmielej wyjeżdżają na ulice. Teraz w Polsce dołącza do nich Ford e-Transit. Co zatem oferuje ten elektryczny dostawczak?

Zobacz wideo Interaktywny test nowego Volkswagena Taigo

Jak podaje producent, głównym założeniem tego pojazdu jest bezpieczeństwo. Auto wyposażone jest w wiele systemów, a najważniejszym z nich jest system zapobiegania kolizjom (Collision Mitigation System) z funkcją automatycznego hamowania (Active Braking). Asystent ten działa za pomocą kamery, a jego uzupełnieniem są: układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) oraz funkcja ostrzegania o hamowaniu awaryjnym (EBW). Pojazd zaopatrzono również w hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu, zaś hamulec ręczny jest elektryczny.

Lusterka boczne i przednia szyba są podgrzewane. Jest również czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami.

Samochód jest wyposażony w: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC), układ poprawiający stabilność na zakrętach (CC), układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA), a także tempomat. Wyposażenie e-Transita obejmuje także asystentów w zakresie przewożonego ładunku – system kontroli obciążenia pojazdu (LAC) oraz system kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (RSC). Wszelkie manewry parkingowe są wspierane poprzez czujniki parkowania – zarówno z przodu, jak i tyłu.

Na wyposażeniu e-Transita jest także system SYNC 4 oraz modem FordPass Connect. Centrum sterowania w samochodzie jest wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12 cali. Auto wyposażone jest w bezprzewodowe aktualizacje.

W standardzie dostępny jest zestaw głośnomówiący Bluetooth, funkcja wzywania pomocy, sterowanie głosowe, a także sterowanie z kierownicy. Możliwe jest także podłączenie urządzeń w ramach Android Auto oraz Apple CarPlay za pomocą gniazda USB. E-Transit ma wbudowaną nawigację satelitarną, a także system dostarczania informacji o natężeniu ruchu i najważniejszych punktach dla kierowcy w trasie.

E-Transit działa także w ramach usługi Ford Pro, która ma za zadanie efektywne wykorzystywanie swojej floty elektrycznych samochodów dostawczych Forda.

Jeśli chodzi o pozostałe wyposażenie to Ford posiada np.:

  • Automatyczną klimatyzację EATC,
  • Regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Podłokietnik i rozkładany stolik,
  • Regulowany fotel kierowcy.

Co najważniejsze dla samochodu dostawczego, przestrzeń ładunkowa nie zmieniła się względem tradycyjnego Transita i wynosi do 15,1 metra sześciennego, a jego ładowność w przypadku podwozia z kabiną serii 425 (bez zabudowy) do 1990 kilogramów. 

W e-Transicie zastosowano baterie o pojemności 67 kWh. Zasięg samochodu wynosi w zależności od wersji – od 240 do 311 kilometrów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.